W tym poradniku pokazujemy krok po kroku, jak skonfigurować Google Analytics 4, Google Ads oraz Google Tag Manager do współpracy z Twoim sklepem PrestaShop. Przygotuj swój sklep do współpracy z usługami Google, aby korzystać z dokładnej analityki sklepu PrestaShop w GA4 oraz prowadzić skuteczny remarketing reklam.
Aktualności PrestaShop
Spięcie sklepu z dostawcami produktów, czyli z hurtowniami, dostawcami i producentami jest kluczowe dla sprawnego funkcjonowania Twojego biznesu. W naszej ofercie znajduje się zwinny i unikalny moduł do importu danych z plików XML, CSV oraz z API oraz utworzenia Zaawansowanej Gospodarki Magazynowej w PrestaShop. Działania z produktami usprawni natomiast Mobilny Magazynier. W tym wpisie pokażemy Ci, że praca z produktami i magazynem może być prostsza niż kiedykolwiek.
Kolejne firmy przenoszą swoje usługi i działalność stacjonarną do sieci. Internet pozwala dotrzeć do większego grona odbiorców oraz zautomatyzować i zadbać o rozwój firmy. Wsparciem w uruchomieniu sklepu internetowego jest PrestaShop – elastyczne narzędzie modułowe w formule Open Source, przeznaczone do budowy sklepów internetowych, które zyskuje na popularności!
Baner przypięty do góry strony, slider na stronie głównej, grafika w lewej kolumnie - to formaty znane każdemu użytkownikowi Internetu. W tym wpisie prezentujemy, jak samodzielnie, krok po kroku, w PrestaShop 1.6, 1.7 i 8x utworzyć baner, który zajmie miejsce jednego z produktów na liście produktów. Taki baner nie jest inwazyjny, eliminuje monotonie w trakcie scrollowania sklepu i ma sporą konwersję klikalności.
XML to najpopularniejszy i najczęściej stosowany format, który zawiera dane o sklepie i produktach.XML możesz importować do swojego sklepu oraz eksportować ze sklepu. W tym wpisie omówimy eksport danych, ponieważ dobrze wyeksportowany plik zaoszczędzi Ci masę czasu!
Otwierasz się na sprzedaż międzynarodową? Mógłbyś popracować nad zaufaniem potencjalnych klientów z obcych krajów. To oznacza dostosowanie strony pod nowe wyzwania: prawidłowo skonfigurowane waluty, dodatkowe języki i domeny dopasowane do rynków, z których pochodzą nowi klienci. Jak to spiąć w całość? Na pomoc przychodzi PrestaShop Domain Manager - nowy moduł, który pozwoli Ci przygotować sklep dla zagranicznych klientów i przy okazji… zadbać o poprawne SEO.
Chcesz połączyć swój sklep z profilem na Instagramie? Koniecznie! Droga do zakupu na Instagramie jest znacznie krótsza, więc użytkownicy mają mniej czasu na rozmyślenie się i rezygnację. Klienci robią zakupy szybciej, sprawniej i bez wychodzenia z platformy. Jak to wszystko razem spiąć? Łatwo i automatycznie: wykorzystaliśmy JavaScript w innowacyjnym mechanizmie integracji PrestaShop z Instagramem!
Przygotuj swoją firmę na sprzedaż międzynarodową. Wybierz system, który pozwoli Ci łatwo sprzedawać za granicą. Dzięki modułom PrestaShop w pełni zautomatyzujesz proces sprzedaży dla rynków zagranicznych. Skonfigurujemy Twoją stronę internetową, aby spełniała wszystkie międzynarodowe standardy. PrestaShop Domain Manager skonfiguruje i wykryje domeny oraz połączy je z językami i walutami w Twoim sklepie. Poprawi też jakość SEO i słów kluczowych dla rynków zagranicznych. Nasz walidator numerów podatkowych dla klientów B2B wykryje formularze adresowe w Twoim sklepie PrestaShop i sprawdzi poprawność pola NIP / VAT. Dla Twojej wygody możemy też zautomatyzować proces wystawiania faktur. Koniec z paragonami i nieporządkiem w księgowości.
Z tego artykułu dowiesz się na czym polega i ile kosztuje kompletna usługa optymalizacji PrestaShop. Popraw wynik w testach Lighthouse, Google Page Speed oraz GTMetrix. Przygotuj serwer na ogromny ruch oraz zadbaj o bezpieczeństwo aktualizując sklep i podnosząc wersję PHP.
Podatnik dokonujący sprzedaży towarów w formie wysyłkowej ma możliwość skorzystania ze zwolnienia z obowiązku stosowania kasy fiskalnej. W tym wpisie przedstawiamy okoliczności, interpretacje oraz stanowiska organów podatkowych w sprawie rezygnacji z paragonów i możliwości przejścia na pełne fakturowanie B2B i B2C! Sprawdź, jakie warunki spełnić, aby przejść na rejestrowanie sprzedaży za pomocą wygodnych i elektronicznych faktur.
W PrestaShow pierwsze kroki ze stronami internetowymi stawialiśmy w 2004 roku. Było nas dwóch - programista i grafik. Często, po szkolnych zajęciach lub w wolnym czasie, wykonywaliśmy prace programistyczne: drobne skrypty, portale i programy. Uczyliśmy się, czytaliśmy książki o programowaniu. Poznawaliśmy aplikacje graficzne, HTML, CSS, JS, a nawet trochę PHP. W 2008 roku, w trakcie uniwersyteckich zajęć terenowych w Białowieży, otrzymaliśmy maila z pierwszym zleceniem na sklep internetowy. Świat eCommerce i funkcjonowanie sprzedaży online. Nie wiedzieliśmy jeszcze, że Internet odkryje handel na nowo. Intuicja podpowiadała, żeby iść w projektowanie sklepów, choć zleceń na sklepy nie było w ogóle. Zaczęliśmy się specjalizować. Łączyliśmy projekty graficzne z Photoshopa w szablony, modyfikowaliśmy core pod wymagania klientów. Pierwszy projekt wdrażaliśmy pół roku. Wyszedł nieźle i zanim się obejrzeliśmy mieliśmy kolejnego klienta. Postępowaliśmy zgodnie z zasadą, że nie ma rzeczy niemożliwych, a możliwość wdrożenia jakiejś potrzeby ogranicza jedynie czas. Polubiliśmy się z Ecommerce, ale nie rozważaliśmy jeszcze projektowania modułów...
Up-selling i cross-selling pozwalają na podniesienie wartości sprzedaży na bazie pozyskanych klientów. Wykorzystanie tych technik znacząco obniża wskaźnik CAC (ang. Cusomer Acquisitin Cos – koszt pozyskania klienta) tym samym ograniczając wydatki związane z kosztami jednostkowej sprzedaży. Udowodniono, że sprzedaż produktu nowemu klientowi może być nawet do 25 (!) razy droższa niż obecnemu. Wykorzystanie cross-sellingu i up-sellingu pozwala obniżyć kwotę wydatków poniesionych na sprzedaż.
Moduły po instalacji w sklepie poinformują Cię o dostępnych aktualizacjach. W module znajdziesz aktualny changelog (listę zmian i nowości). Aktualizacja naszych modułów odbywa się 1-kliknięciem bezpośrednio w module. Moduł przed aktualizacją wykonuje automatyczny backup swoich plików, który będziesz mógł przywrócić w razie dowolnej chwili.
Każda osoba prowadząca sprzedaż internetową powinna skorzystać z możliwości jakie niesie ze sobą wykorzystanie Enhanced Ecommerce. Oferuje on udogodnienia pozwalające na lepszą analitykę i analizę zachowania klientów podczas poruszania się po sklepie internetowym. Ulepszony eCommerce pozwala również badać statystyki produktów oraz zamówień.
Ten samouczek pokaże Ci, jak wykorzystać moduł Menadżer Importu CSV & XML do selekcji złożonych danych i ich importu do PrestaShop. Za przykład posłużyliśmy się feedem produktowym od hurtowni motoryzacyjnej. Rozbijamy oznaczenie opony 175/70R14 na 3 niezależne wartości: szerokość, wysokość i rozmiar, a następnie importujemy je jako cechy lub atrybuty i generujemy kombinacje.
Jeśli zastanawialiście się, czy bezstratne zliczanie konwersji jest możliwe bez pominięcia ani jednego koszyka zakupowego to mamy dla Was dobrą wiadomość! Przedstawiamy kompletne rozwiązania integrujące sklep internetowy z narzędziami analitycznymi Google.
Czy w pojedynkę poprowadzę sklep internetowy? Czy w rozwoju potrzebować będę wsparcie z zewnątrz? Czy nawiązać współpracę z freelancerem, czy firmą? Te i tym podobne pytania zadaje sobie wielu sprzedawców. Z myślą o tych, których pytania krążą po forach, grupach oraz na naszym mailu przedstawiam punkt widzenia osoby, która pierwsze kroki na szczeblach drabinki e-commerce, zarówno jako sprzedawca i wykonawca, ma już za sobą.
Wraz z aktualizacją Google Chrome (v54) PrestaShop 1.5 oraz 1.6 notują problemy z zapisem edycji strony produktu oraz innych podstron. Właściciele sklepów skarżą się, że edycja produktu udaje się dopiero za 4-6 próbą zapisania. Problem związany jest z usunięciem przez przeglądarki możliwości wykonywania zapytań synchronicznych XMLHttpRequest. Aby wyeliminować problem zastosuj jedno z proponowanych rozwiązań.
Mamy przyjemność oddać w Państwa ręce moduł płatnośći PayLane, który wyprodukowaliśmy dla polskich płatności o międzynarodowym zasięgu. To bardzo nowoczesne rozwiązanie dające o wiele więcej niż inne dostępne na rynku płatności internetowe!