PrestaShop ERROR 500 - jak rozwiązać problem?

Z tego artykułu dowiesz się, jak włączyć tryb debugowania PrestaShop, aby poznać szczegóły błędu ERROR 500.

Błąd HTTP 500, zwany również "Internal Server Error" (Błąd wewnętrzny serwera) jest ogólnym komunikatem informującym, że na serwerze wystąpił problem, który uniemożliwia poprawne działanie sklepu lub serwera. 

  • Error 500 wskazuje, że coś poszło nie tak po stronie serwera, ale nie specyfikuje, jaki dokładnie problem wystąpił.
  • Przyczyny błędu 500 mogą być różnorodne: problem z serwerem, bazą danych lub modułami oraz inne niespodziewane sytuacje.
  • Aby rozwiązać Error 500 należy poznać szczegóły kryjące się za tym błędem.

Dlaczego warto nauczyć się pracować z błędami serwera?

Dzięki szczegółom, które kryją się za error 500 będziesz mógł samodzielnie rozwiązać problem lub szybciej uzyskać pomoc na grupach i forach dyskusyjnych związanych z PrestaShop. Przekazanie doświadczonym użytkownikom precyzyjnych szczegółów błędu przyśpieszy proces wsparcia.

Tryb debugowania w PrestaShop

PrestaShop posiada tryb debugowania (nazywany również trybem developerskim), który jest domyślnie wyłączony.

Tryb debugowania dostarcza dodatkowych informacji o błędach i pomaga zidentyfikować, gdzie wystąpił problem. Po włączeniu  trybu debugowania możesz rozpocząć debugowanie sklepu.

Debugowanie jest niezbędne podczas rozwijania i optymalizacji sklepu PrestaShop, ponieważ pozwala na szybkie i skuteczne rozwiązanie problemów, co przyczynia się do płynnego funkcjonowania sklepu oraz poprawy doświadczenia użytkowników.

Co to jest debugowanie PrestaShop?

Debugowanie to proces, w którym od ogółu do szczegółu możesz zapoznać się z problemami, jakie kryją się za błędem Error 500. Szczegóły występujących błędów doprowadzą Cię do plików, modułów lub ustawień serwera, które powodują, że serwer nie może pracować poprawnie. 

  

Włącz tryb debugowania w pliku defines.inc.pl

W każdej wersji PrestaShop 1.6, 1.7 oraz 8+ tryb debugowania można włączyć edytując plik przez FTP:

  1. Edytuj plik: config/defines.inc.php
  2. Znajdź zmienną _PS_MODE_DEV_
  3. Zmień jej wartość z "false" na "true".
  4. Zapisz zmodyfikowany plik defines.inc.php.
  5. Oczyść pamięć podręczną (cache) - w tym celu można skorzystać z narzędzi w panelu administracyjnym PrestaShop lub ręcznie usunąć zawartość folderu cache w katalogu głównym sklepu.
  6. Odśwież stronę, na której wystąpił Error 500, aby zobaczyć szczegółowe komunikaty błędów.
nV1QyZx.png
Włącz tryb debugowania edytując plik defines.inc.php

 

W PrestaShop 1.7 oraz 8+ tryb debugowania możesz włączyć w Back Office

W PrestaShop 1.7 oraz 8+ tryb debugowania można włączyć również w panelu administracyjnym sklepu: Back Office > Wydajność > Tryb debugowania:

JXhntEU.png
Tryb debugowania w PrestaShop 1.7 możesz włączyć w Back Office
e0aew9R.png
Tryb debugowania w PrestaShop 8+ możesz włączyć w Back Office

Pamiętaj, aby wyłączyć tryb debugowania po skończonej pracy.

Zapoznaj się z szczegółami błędów
Dostęp do Error Logs na Twoim serwerze

PrestaShop generuje logi, które zawierają informacje o różnych wydarzeniach w sklepie, w tym o błędach. Przejście przez te logi może pomóc w zlokalizowaniu konkretnego błędu i zrozumieniu jego przyczyny.

Jeśli w Twoim sklepie tryb debugowania jest wyłączony, to nadal możesz zapoznać się z historią błędów, które się pojawiły w przeszłości.

Twój serwer loguje szczegóły wszystkich błędów w logach. Logi serwera zawierają szczegóły wraz z datami wystąpienia wszelkich błędów w Twoim sklepie i na Twoim serwerze. Warto regularnie sprawdzać logi serwera, aby namierzyć błędy, które pojawiły się w niedalekiej przeszłości.

3084610973.thumbnail.png
Panel Plesk oraz każdy inne panel serwerowy posiada wygodny dostęp do logów Twojego sklepu.
3168449785.thumbnail.png
Historia logów serwera powiązana z Twoim sklepem internetowym

Rozwiąż problemy

Aby pozbyć się problemu możesz przywrócić backup sklepu lub odinstalować moduł lub modyfikacje, które są źródłem błędu. Jest to połowiczne rozwiązanie, ponieważ moduł docelowo powinien działać bezbłędnie w Twoim sklepie.

Naprawienie błędu sklepu lub modułu, który generuje Error 500 wymaga wiedzy programistycznej. Jeśli chcesz rozwiązać problem profesjonalnie powinieneś zwrócić się do programisty lub agencji, która opiekuje się Twoim sklepem.

Przekazanie programiście szczegółów na temat historii powstania błędu oraz szczegółów błędu z trybu debugowania ułatwi ocenę i wycenę naprawy problemu.

W PrestaShow tworzymy moduły PrestaShop oraz dostarczamy wsparcie dla sklepów internetowych. Jeśli chcesz przyśpieszyć rozwój swojego sklepu i narzędzi eCommerce, z których korzystasz oraz chcesz zabezpieczyć się przed błędami, awariami i przestojami w sprzedaży - zapraszamy do kontaktu.

Komentarze (0)
z 0

Brak komentarzy. Bądź pierwszy!