Pierwszą stronę eCommerce zrobiliśmy 18 lat temu...

Nie planowaliśmy robić modułów

W PrestaShow pierwsze kroki ze stronami internetowymi stawialiśmy w 2004 roku. Było nas dwóch - programista i grafik. Często, po szkolnych zajęciach lub w wolnym czasie, wykonywaliśmy prace programistyczne: drobne skrypty, portale i programy. Uczyliśmy się, czytaliśmy książki o programowaniu. Poznawaliśmy aplikacje graficzne, HTML, CSS, JS, a nawet trochę PHP. 

Logo PrestaShow w 2014 roku

W 2008 roku, w trakcie uniwersyteckich zajęć terenowych w Białowieży, otrzymaliśmy maila z pierwszym zleceniem na sklep internetowy. Świat eCommerce i funkcjonowanie sprzedaży online. Nie wiedzieliśmy jeszcze, że Internet odkryje handel na nowo. Intuicja podpowiadała, żeby specjalizować się w projektowaniu sklepów, choć zleceń na sklepy nie było w ogóle. Zaczęliśmy się uczyć PrestaShop oraz kilku innych silników sklepowych, po których dziś nie został ślad. Łączyliśmy projekty graficzne z Photoshopa w szablony, modyfikowaliśmy core pod wymagania klientów. Pierwszy projekt wdrażaliśmy pół roku. Wyszedł nieźle i zanim się obejrzeliśmy mieliśmy kolejnego klienta. Postępowaliśmy zgodnie z zasadą, że nie ma rzeczy niemożliwych, a możliwość wdrożenia jakiejś potrzeby ogranicza jedynie czas. Polubiliśmy się z Ecommerce, ale nie rozważaliśmy jeszcze projektowania modułów...

PrestaShow w roku 2012

W 2012 roku rozpoczęliśmy dwuletni okres żmudnej pracy nad PrestaShow. Chcieliśmy mieć wizytówkę spersonalizowaną pod Ecommerce. Początkowo skupialiśmy się na wdrożeniach i poprawkach sklepów. Stworzyliśmy nawet jeden moduł, pozwalający adminowi umieszczać banery w różnych miejscach sklepu. Z modułu korzystał jeden sklep, a następnie wielu użytkowników forum (FB jeszcze w Polsce nie istniał). Moduł ten jest do dzisiaj z nami i korzysta z niego kilkaset sklepów. 

Szablony nie stawiały przed nami wyzwań, a większość programistów internetowych dawała sobie z nimi świetnie radę. W modułach widzieliśmy możliwość rozwoju oraz rosnące zapotrzebowanie na gotowe rozwiązania, które pomagają sprzedawać.

W 2014 uruchomiliśmy prestashow.pl. W ofercie mieliśmy kilka prostych modułów. Każdy sprzedany moduł ogromnie cieszył oraz pozwalał nawiązywać kontakty z sklepami internetowymi.

Poniżej pierwszy projekt naszego sklepu oraz pierwsze logo PrestaShow.

prestashow_1_stronaglowna_01.jpg

Strona prestashow.pl w 2016 roku

Rok 2018

W 2018 roku uruchomiliśmy sprzedaż międzynarodową. W naszym sklepie znajdowało się kilkanaście modułów. Skupiliśmy się w pełni nad rozwojem zaplecza do utrzymania modułów oraz na dostarczeniu wsparcia dla użytkowników. Wprowadziliśmy system wygodnych aktualizacji oraz system zarządzania licencjami i nowymi wersjami modułów. Kod ustandaryzowaliśmy, zaczęliśmy tworzyć, komentować i dokumentować kod w j. angielskim, a front i część administracyjną modułów tłumaczyliśmy na j. polski oraz angielski.

W sklepie uruchomiliśmy międzynarodowe płatności w walutach PLN, EUR, GBP oraz USD. W między czasie doprowadziliśmy do porządku wersję mobilną oraz uruchomiliśmy media społecznościowe: Facebook oraz Instagram.

Rok 2019

W 2019 roku wydaliśmy unikalne narzędzia, które pozwalają na 2-kierunkowoą integrację: import oraz eksport danych do sklepu internetowego. Te dwa rozwiązania budowaliśmy od roku 2012, ale dopiero w 2019 stały się one na tyle przystępne, aby początkujący właściciel sklepu mógł zacząć integrować swój sklep z zewnętrznymi narzędziami i dostawcami produktów.

Odświeżone logo PrestaShow z 2019 roku

Wydaliśmy moduł dla bezstratnej analityki eCommerce pracujący na Google API (PShowConversion) oraz kilka modułów ułatwiających zarządzaniem wartością SEO sklepu oraz poprawiającymi UX sklepów internetowych.

Google Integrator jest dziś najlepiej sprzedającym się modułem z naszej oferty i wybierają go sklepy w całej Europie.

Wszystkie nasze rozwiązania były (i są nadal) unikatowe - niepowtarzalne na skalę światową. Wyznaczanie standardów i poszerzanie możliwości było obsesją naszego CEO :)

Wypracowaliśmy nową kategorię modułów pozwalających wejść w interakcje z klientami: moduły Program Partnerski oraz Program Lojalnościowy pozwoliły polskim przedsiębiorcom wdrożyć rozwiązania w swoich sklepach internetowych dostępne dotychczas tylko dla liderów rynku eCommerce z milionowymi budżetami na rozwój.

Rok 2021

Już wiemy co robimy i bardzo to lubimy. Odnajdujemy się w tematach i potrzebach rynku eCommerce. Nasz zespół tworzą specjaliści rozsiani po całej Polsce. W sklepie PrestaShow można znaleźć  35 profesjonalnych modułów dla sklepów internetowych opartych na PrestaShop. Metodyka komunikacji i pracy zdalnej, którą wypracowaliśmy przez blisko dekadę, pozwala naszym klientom również rozwijać umiejętności w prowadzeniu biznesu, sprzedaży internetowej oraz komunikacji na odległość. Pracujemy wygodnie dla wszystkich.

chrome_1lz90ICmZE.jpg

Strona prestashow.pl w 2021 roku

Inwestujemy w technologię - wydajemy ponad 20 aktualizacji i nowych wersji modułów z każdym miesiącem. Każdy moduł rozwija się proporcjonalnie do zapotrzebowania rynku, aby pomagać sprzedawać skuteczniej i wygodniej.

Sklepy, które wybrały nasze moduły korzystają również z naszego wsparcia programistycznego i analitycznego. Dla wygodnej komunikacji posprzedażowej i supportowej udostępniamy wygodny i bezpieczny HelpDesk połączony ze sklepem oraz systemy: aktualizacji modułów 1-click update oraz auto-backup.

Dla agencji i freelancerów zainteresowanych współpracą uruchomiliśmy Program Partnerski, który pomaga wygodnie wdrażać nasze moduły w preferowanych cenach.

My i Ecommerce po 2022

Marzenia są iskrą, która materializuje otaczający nas świat. Mamy pomysły, które realizujemy z wizją i zaangażowaniem. Ecommerce jest dla nas innowacją i świetną inwestycją. Wartość dodana, którą możemy wnieść do tego rynku sprawia nam satysfakcje i napędza do działania. 

W nadchodzącym czasie zaskoczymy Was narzędziami, które samodzielnie pozwolą wprowadzić do Ecommerce branże, które z Internetem nie miały dotąd wiele wspólnego.

Strona prestashow.pl w 2022 roku. Zmieniamy się cały czas...

Co powiesz na... wygodny i samodzielnie działający Cross-sell i Upsell - taki z prawdziwego zdarzenia, znany z największych portali sprzedażowych. A może moduł do lokalnych dostaw we własnym zakresie? Albo wielomagazynową gospodarkę produktów zarządzaną bezpośrednio z PrestaShop?

Od 2020 roku mały zespół pracuje nad integracją PrestaShop z sklepami stacjonarnymi oraz branżą restauracyjną i żywieniową. Wyzwolimy restauratorów, dostarczając dla nich ultra-profesjonalne i przyjazne narzędzie do zarządzania sprzedażą jedzenia w Internecie.

Na deser pokażemy Światu coś zupełnie innowacyjnego: sensoryczny system uprawy roślin PLANTER...

 

Wy wyznaczacie cele, a my znajdujemy drogę do ich realizacji.

Odwiedź nasz Facebook oraz Instagram abyśmy nie przegapili Twojej obecności :-)

Artur Dobrzyński@CEO

Komentarze (3)
z 3

hello there. What can i do for you hehe thanks

Hello. And Bye.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat silnika sklepowego PrestaShop zajrzyj do tego wpisu: https://prestashow.pl/pl/prestashop-blog/82/prestashop-poznaj-modulowy-silnik-ecommerce-do-sprzedazy-internetowej