Jeśli zastanawialiście się, czy bezstratne zliczanie konwersji jest możliwe bez pominięcia ani jednego koszyka zakupowego to mamy dla Was dobrą wiadomość! Przedstawiamy kompletne rozwiązania integrujące sklep internetowy z narzędziami analitycznymi Google....












PrestaShop Google Integrator 4.0 - źródła, konwersja, remarketing

- Precyzyjna i bezstratna analityka eCommerce wykorzystująca Google API
- Integracja z Google Analytics, Google Tag Manager, Ads i Optimize
- Obsługa Google Analytics 4.0
- Remarketing dynamiczny
- Ulepszony Ecommerce oraz gotowy zestaw instalacyjny tagów dla DataLayer
- 100% gwarancji przesłania informacji o każdym zamówieniu z PrestaShop do Analytics
- Wsparcie dla wszystkich międzynarodowych i polskich metod płatności
- Wsparcie dla zamówienia na jednej stronie oraz w wielu krokach
- Obsługa istniejących zamówień w sklepie oraz zwrotów i wycofań transakcji
- Dokładne określanie źródeł ruchu
- Kompletny log operacji wykonywanych przez moduł
PrestaShop & Google Analytics
Moduł zintegruje Twój sklep z narzędziami Google Analytics, Analytics 4.0, Ads, Optimize i Google Tag Manager. Wykorzystaj wszystkie możliwości modułu, aby bezstratnie analizować statystyki ruchu i pochodzenia klientów oraz informacje o produktach i zamówieniach w Twoim sklepie. Moduł bada źródła wejść oraz ruch do sklepu już na poziomie serwera oraz JavaScript w przeglądarce klienta, dzięki czemu precyzyjnie wspiera remarketing dynamiczny dla Google Ads.
Dla komunikacji pomiędzy Twoim sklepem, a narzędziami Google wykorzystaliśmy Google API. Gwarantuje to bezstratne połączenie, które przekaże bezwzględne każde zamówienie z Twojego sklepu do Analytics.
Czy dasz radę samodzielnie skonfigurować PrestaShop i Analytics?
- Jeśli korzystasz już z Google Analytics - poznanie modułu i konfiguracja wszystkich opcji nie powinna zająć Ci więcej niż godzinę.
- Jeśli dopiero zaczynasz i nie posiadasz konta w Google - zachęcamy do spróbowania samodzielnie. W Internecie znajdziesz tutoriale, jak założyć konto w Google Gmail i Google Analytics. Konfigurując nasz moduł znajdziesz w nim dokładne opisy, podpowiedzi i filmy wideo dla każdej funkcji.
- Jeśli nie masz czasu - zamów moduł z usługą instalacji oraz z usługą konfiguracji konta Google. Usługa zostanie wdrożona w Twoim sklepie w ciągu 72h, pon - pt.
Precyzyjne źródła wejść
Moduł bada i zapisuje źródła wejścia na podstawie logów serwera. Śledzeniem ‘na żywo’ ruchu klientów zajmuje się skrypt Google Analytics. Jeśli serwer nie wskaże źródła ruchu - do Google Analytics przekazane będzie źródło wejścia określone przez Google.
- Jeśli klient odwiedzi Twój sklep kilka razy - możesz określić, które źródło wejścia (pierwsze / ostatnie) zostanie wysłane do Google Analytics.
- Ustaw czas, po którym źródło wejścia wygaśnie - gdy klient odwiedzi Twój sklep po długiej nieobecności.
- Pomijaj dowolne źródła wejść - wymień źródła, które chcesz pominąć w statystykach, np. strony banków.
Gwarancja 100% konwersji
Moduł przekaże każde zamówienie z sklepu do Twojego konta Google Analytics wraz z informacjami o kliencie, źródle ruchu, produktach, cenach, podatkach oraz ścieżce dotarcia.
Wskaż statusy zamówień, dla których konwersja i informacje o zamówieniu będą wysyłane z PrestaShop do konta Google Analytics. Dzięki temu unikniesz wysyłki nieopłaconych zamówień.
Moduł wspiera wszystkie polskie i zagraniczne metody płatności dostępne na rynku, w tym przelew bankowy, czek, płatność przy odbiorze, PayPal, CashBill, Przelewy24, PayU, PayLane, Bluemedia, Tpay, Polskie ePłatności, DotPay, Klarna, płatności ratalne oraz wiele innych.
Wszystkie narzędzia Google w jednym module
Modułem zintegrujesz wszystkie dostępne narzędzia Google dla sklepów internetowych:
- Google Analytics
- Google Optimize
- Google Tag Manager
- Remarketing i Google Ads
- Ulepszonego Ecommerce oraz DataLayer
Integracja z Google Merchant Center. Jeśli chcesz przesyłać informacje o Twoim sklepie i produktach do Google oraz udostępniać je kupującym korzystającym z Google sprawdź nasz moduł PrestaShop Feeder, którym wygenerujesz feedy XML dla Google, Facebooka, porównywarek cen oraz odbiorców dropshippingowych.
Google Analytics 4.0
Google Integrator współpracuje z Google Analytics 4. GA4 stało się domyślną wersją we wszystkich nowych usługach i to w tej wersji Google będzie wprowadzać przyszłe ulepszenia.
Więcej informacji nt najnowszej wersji Analytics znajdziesz w dokumentacji Google.
Uwaga! Nie zalecamy integracji sklepu internetowego wyłącznie za pomocą GA4! GA4 różni się w sposobie implementacji oraz działania w porównaniu do klasycznego Google Analytics i jest cały czas w fazie początkowych testów. Np. Ulepszony Ecommerce w GA4 nie występuje, ponieważ dane eCommerce w GA4 będą unifikowane z pozostałymi danymi o ruchu. Measurement Protocol, który wykorzystujemy w bezstratnej komunikacji PrestaShop z GA, dla GA4 jest w fazie beta i cały czas się zmienia (2021-08-12). Dlatego nie zaimplementowaliśmy go jeszcze w naszym module. Komplet informacji eCommerce zbierzesz za pomocą klasycznego kodu Google Analytics. Z połączenia GA4 możesz zacząć korzystać dodatkowo.
Remarketing dynamiczny dla Google Ads
Wykorzystaj zebrane dane do przeprowadzenia precyzyjnego remarketingu reklam. Kieruj reklamy do osób, które odwiedziły Twój sklep lub strony konkretnych produktów. Wyświetlaj reklamy dostosowane do produktów z Twojego sklepu.
Ulepszony eCommerce Enhanced Ecommerce
Wykorzystaj najnowsze rozwiązania analityczne Google dla sklepów internetowych. Moduł obsługuje DataLayer i Enhanced Ecommerce, dzięki czemu będziesz mógł analizować:
- Zachowania zakupowe i ruch w sklepie
- Zachowanie na etapie realizacji i transakcji
- Zbadać efektywność oferty i skuteczność sprzedaży Twojego sklepu
UWAGA! DataLayer wymaga zaimplementowanego schema.org w szablonie sklepu, np. dla produktu https://schema.org/Product. Większość szablonów PrestaShop jest otagowana w standardzie.
Badanie ścieżek zakupowych na jednej stronie oraz w wielu krokach
Moduł wspiera i bada statystyki zamówienia ruchu dla zamówień One Page Checkout (OPC) oraz w wielu krokach. Wspierany jest również moduł "OPC Supercheckout". Dzięki obsłudze ścieżek zakupowych dowiesz się, które elementy procesu zamówienia generują odrzucenia i spadek konwersji w Twoim sklepie.
Analityka starych zamówień w PrestaShop
Moduł pozwoli Ci na masowe wysłanie istniejących już zamówień w sklepie do Twojego konta Google Analytics. Mogą to być zamówienia powstałe przed instalacją modułu.
Analityka zamówień spoza PrestaShop
Jeśli zamówienia w Twoim sklepie generowane są przez inne źródła, np. integracja ERP, Baselinker, Allegro, itp. - moduł wykryje je i prześle informacje o nich do Google. Możesz je również pominąć.
Wsparcie dla zwrotów i wycofanie transakcji
Moduł umożliwia ręczne i automatyczne (na podstawie dowolnego statusu zamówienia) usuwanie informacji o zamówieniach i konwersji z Google Analytics, np. w przypadku zwrotu lub anulowania sprzedaży.
Gwarancja wysłania danych do Google Analytics
Na liście zamówień moduł dodaje interaktywny guzik "Wysłano do Google Analytics", będący rzetelną informacją opartą o Google API o tym, czy zamówienie trafiło do Google Analytics. W szczegółach zamówienia znajdziesz listę ze źródłami wejść klienta, dzięki czemu sprawdzisz skąd pochodzą klienci, dokonujący zakupu w Twoim sklepie.
Obsługa Multistore
Obsługa PrestaShop Multistore dla tego modułu jest opcjonalna. Jeśli korzystasz z Multistore w swoim sklepie dodatek ten jest niezbędny do prawidłowego działania modułu. Dzięki obsłudze Multistore możesz skonfigurować niezależne połączenie z narzędziami Google dla każdego sklepu osobno lub wspólnie dla wielu sklepów.
Inteligentne rozwiązania
Dzięki współpracy ze specjalistami z branży analityki i reklamy stale rozwijamy możliwości modułu o aktualne potrzebny rynku.
- Przesłanie informacji o konwersji dla starych zamówień (istniejących w sklepie) jest opcjonalne. Działa automatycznie na podstawie wybranych statusów zamówień oraz manualnie.
- Ochrona przed podwójnym wysłaniem transakcji. Moduł kontroluje przesłane zamówienia i nie dopuści do podwójnego zliczenia i przesłania tych informacji w statystykach Google Analytics.
- Moduł loguje wszystkie swoje działania do pliku log.txt, dzięki czemu możesz poznać szczegóły wszystkich interakcji, jakie zajdą pomiędzy Twoimi klientami, sklepem, modułem a kontem Google Analytics.
- Anonimizacja adresów IP w Analytics - wsparcie ustawy o ochronie danych osobowych (RODO).
- PHP w wersji minimum 7.1
- Rozszerzenie serwera ionCube
- Serwer Nginx lub Apache
- MySQL >= 5
- Opcjonalne rozszerzenia optymalizujące wydajność: mcrypt, openssl, zip, curl, gd, pdo, varnishd, mod_pagespeed, memcached, apc
Więcej nt. wymagań oraz wynikających z nich korzyści przeczytasz w naszej bazie wiedzy.
- Tylko moduł PShowImporter: wymagane rozszerzenie PHP libxml w wersji > 2.9.3
- Tylko moduł PShowFacebookIntegrator: PHP 7.2 lub większe dla obsługiFB API
Baza Wiedzy (FAQ)
Baza wiedzy jest darmowa i otwarta dla wszystkich. Jeśli chcesz poznać najczęściej zadawane pytania, przejdź do odpowiedniego działu z modułem w naszej Bazie Wiedzy.
Korzyści z posiadania aktywnego wsparcia technicznego
Wraz z modułem otrzymujesz gwarancję w postaci 3-miesięcznego wsparcia technicznego oraz dostępu do aktualizacji modułu. Po wygaśnięciu będziesz mógł nadal korzystać z kupionych modułów, ale dostęp do wsparcia będzie ograniczony. W każdej chwili możesz odnowić wsparcie techniczne i dostęp do aktualizacji kupując dowolny z dostępnych pakietów. Wsparciem objęte będą zawsze wszystkie moduły na Twoim koncie.
Pomoc HelpDesk
- Wygodny panel z powiadomieniami mailowymi
- Pomoc w instalacji, konfiguracji i gwarancja działania modułu w Twoim sklepie
- Zadawaj pytania i zgłaszaj problemy, które zawsze będą rozwiązane (57% zgłoszeń realizujemy < 24h)
- Zamawiaj odpłatną rozbudowę i dopasowanie modułów do Twoich potrzeb
- Zamawiaj dowolne prace programistyczne i optymalizacyjne dla Twojego sklepu i serwera
Aktualizacje modułów
- Moduły poinformują Cię o dostępnych aktualizacjach, nowych funkcjach i zabezpieczeniach
- Aktualizację modułu wykonasz 1 kliknięciem
- Moduł przed aktualizacją wykona backup swoich plików. W razie problemów sprawnie przywrócisz poprzednią wersję i skorzystasz z pomocy HelpDesk.
Szczegółowe informacje nt. licencji znajdziesz na tej stronie. Poniżej znajdują się najważniejsze informacje dotyczące użytkowania naszych modułów i licencji:
- Moduł możesz użytkować bez ograniczeń czasowych w jednym sklepie: 1 moduł = 1 licencja = 1 domena.
- Przypisanie modułu do domeny wykonasz samodzielnie po zalogowaniu się do Twojego Konta w sklepie prestashow.pl
- Moduł możesz również użytkować w sklepie testowym: dev.domena.pl, test.domena.pl, beta.domena.pl.
- Zmiana domeny dla licencji jest możliwa. W tym celu prosimy o kontakt pod adresem kontakt@prestashow.pl
- Możesz modyfikować kod źródłowy modułów w plikach tpl i css. Modyfikacja silnika (core) modułu wiąże się z utratą gwarancji.
- Moduł bez ograniczeń możesz przetestować w sklepie demo (link znajdziesz w górnej sekcji)
- Wybrane moduł posiadają instalator zawartości demo, tzw. demo content
- W pozostałych modułach pamiętaj, aby przeprowadzić ich konfigurację
- Język sklepu demo zmienisz w górnym menu sklepu demo
- Demo zostanie automatycznie usunięte po 48 godzinach
- W razie problemów z działaniem sklepu demo - skontaktuj się z nami
Każda osoba prowadząca sprzedaż internetową powinna skorzystać z możliwości jakie niesie ze sobą wykorzystanie Enhanced Ecommerce. Oferuje on udogodnienia pozwalające na lepszą analitykę i analizę zachowania klientów podczas poruszania się po sklepie internetowym. Ulepszony eCommerce pozwala również badać statystyki produktów oraz zamówień. ...
Dobrze działający moduł.
PPP, dzięki za komentarz. Od tego miesiąca instalacja naszych wszystkich modułów jest darmowa. Nie oznacza to, że modułu nie można zainstalować samodzielnie :-) Dodatkowo płatna pozostaje tylko instalacja ekspresowa. Więcej informacji znajduje się w boxie z ceną modułu.
Moduł jest bardzo drogi, ale też i dobry. Co mi się nie podoba? Moduł kosztuje 900 zł, a pobieracie dodatkową opłatę w wysokości ok. 85 zł za połączenie plików override podczas instalacji. Trochę to niesmaczne, zwłaszcza, że niby mamy 3 miesiące darmowej pomocy technicznej ...
Moduł nagle przestał wysyłać automatycznie konwersje do Google Analytics. Wysyłanie ręczne działa. O co chodzi?
Very good module and support! Recommend to all our Prestashop clients.
Leszek, GA4 nie jest skończone przez Google i nie obsługuje wszystkich danych eCommerce. Zachęcamy Cie do dokładnego przeczytania opisu na tej stronie. Tutaj oficjalne informacje od Google: https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/protocol/ga4
Ten moduł działa pod warunkiem założenia google universal, inaczej nie ma opcji aby zadziałał. support mówi ze nie jest gotowy do GA4...
Yateo, we've fixed HelpDesk, thanks for your comment :-)
Google integrator support Google Ads. Remember to connect Ads with Analytics with Google Account settings.
For integration with Facebook Ads check our new module for eCommerce data and conversion tracking with Facebook latest API: https://prestashow.pl/34-.html
Great Module, especially the Analytics API tracking.
So sade there is no form to open a ticket :
https://helpdesk.prestashow.pl/open.php
It is said fill the form, but no form.
The challenge now is : Will it be an API tracking to Google Ads or Facebook Ads soon available ?
Verry good module. Working fine. Conversion working well. 5/5
Liczy konwersję, z czym np. Premium Google Analytics nie dawał sobie rady.
Wdrożenie modułów oraz konfiguracji konta Google w 2 dni. Po tygodniu użytkowania zero uwag. Polecam moduły oraz usługi Prestashow.
Wszystko działa dla 12 sklepów w multistore. Wsparcie na bardzo wysokim poziomie. Polecam.
Szczerze jestem w lekkim szoku. Moduł po zainstalowaniu po prostu działa, wszystkie statystyki mamy w Analytics. POLECAM!!!
Przed tym modułem przeszedłem przez dwa inne rozwiązania z Addons... Moduł od PrestaShow bez komplikacji od pierwszej instalacji. Po 2 miesiącach użytkowania polecam - robi to co napisano w opisie. Wspierajmy polskie firmy inwestujące w technologię. U PrestaShow to widać :-)
Awesome
good module and fast support!
Polecają Was, Polecają ten moduł. Sprawdziliśmy i się nie zawiedliśmy :-)
Moduł sztos!!!!!!!!!
Od roku dostarczmy ten moduł naszym klientom - polecam z ręką na sercu. HelpDesk ma pojęcie o analityce i integracji, rozwiązują rodzące się problemy i potrzeby.
Marcin, tak. Moduł obsługuje kroki w zamówieniach krokowych oraz sekcje w zamówieniu OPC (one page checkout).
Czy ten moduł obsługuje kroki zakupowe?
Bardzo dobry moduł, nie gubi koszyków źródeł, rzetelne wsparcie ma helpdesku.
Moduł dobrze działa z dataLayer, co prawda podstawowe eventy, ale działa. Sporo pracy odchodzi :) Ale jaki sens ma cześć dla Google Analytics gdzie podajemy ID. Jeśli nie podam to transakcje nie są przesyłane, ale znów chce korzystać z GTM i podaje ID, tylko jak w obu miejscach mam podane ID to znów dochodzi do duplikacji ID Google Analytics. W efekcie czego na stronie mam dwa ID GA, czego nie powinno się robić, bo będzie dochodzić do fałszowania danych. Jakieś rozwiązanie?
Tomasz, za obsługę remarketingu dynamicznego od niedawna odpowiada kod GA oraz konfiguracja konta Analytcis: https://support.google.com/analytics/answer/2444872?hl=pl
Nasz moduł załatwia resztę :-).
Czy ten moduł posiada obsługę remarketingu dynamicznego?
Good module, simple configuration, conversion counting 100%. Prestashow you got my recommendation!
Bezkonkurencyjny.
PrestaShop 1.7 - tak, moduł posiada CRON, który bada na bieżąco zamówienia w sklepie. Do GA wysyła zamowienia stworzone w sklelie, w adminie i pochodzące z zewnetrzych integracji.
Czy jeśli do sklepu wpadają zamówienia składane telefonicznie i one wpadają przez integracje z Baselinkerem to czy ten moduł je wyśle do Analityksa?
Moduł nie ma równych. PrestaShow dało cynk, że pracuje nad feedem xml dla GMC. Po jego dodaniu mamy rewelacyjny polski moduł :-) CZEKAMY :-)
Moduł naprawdę precyzyjnie wskazuje źródła ruchu w sklepie. Pan Artur pomógł nam z konfiguracją EE po stronie Analyticsa. Można naprawdę dużo wyciągnąć dzieki temu modułowi. Szczerze polecam i pozdrawiam całą ekipę Prestashow :)
Good module. Conversion counting 100% - true. Working with tags and GTM - true.
Moduł bez dwóch zdan przekazuje 100% zakupów do google analitcys. Zródła też pojawiają się częściej niż none. Czekamy na enhanced ecommerce
Good module that count ALL transactions in Analitycs! Thanks!
Michał - w module mamy dwie metody śledzenia - PHP i JS.
Metoda JS wykorzystuje najnowszy kod od Google.
Witam,
czy jeśli chodzi o Google Analytics moduł korzysta z Global site tag (gtag.js), czy ze starego kodu?
Z modułu korzystamy w kilku sklepach naszych klientów. Dziękujemy za dodanie badania statusów poprzez CRON! Moduł wykonuje ogromną robotę Good job:)
Od 2 tygodni Google zliczyło wszystkie koszyki. Dane ze sklepu, w tym źródła wraz z AdWordsami zostały przekazane do GA jak należy. Szczerze polecamy
Zakupiłem moduł dla Prestashop 1.7 i moge z ręką na sercu polecić. Nie ma innego modułu na rynku, który jak ten działa w 100% i można liczyć na natychmiastowe wsparcie zespołu prestashow!
Polecam
Moduł nie odpuszcza każdego koszyka, można liczyć konwersje bez omyłki... W końcu. Warto go mieć w sklepie
Pierwszy moduł, z którym zliczanie konwersji jest bezbłędne. Moduł miał kilka wad, ale regularne aktualizacje łatają je jedna po drugiej.
I'm using this module for 3 days and all carts all properly send to Google! Better than others module! Great!