W tym poradniku pokazujemy krok po kroku, jak skonfigurować Google Analytics 4, Google Ads oraz Google Tag Manager do współpracy z Twoim sklepem PrestaShop. Przygotuj swój sklep do współpracy z usługami Google, aby korzystać z dokładnej analityki sklepu PrestaShop w GA4 oraz prowadzić skuteczny remarketing reklam. ...
- Trial to darmowa, pełna wersja modułu ważna przez 14-dni
- Aby pobrać Trial musisz być zalogowany
- Trial nie jest objęty wsparciem technicznym
- Po 14-dniach Trial automatycznie odinstaluje się z Twojego sklepu, chyba że kupisz w tym czasie pełną wersję modułu
- PrestaShop i Google Analytics
- Google Analytics 4
- Google DataLayer
- Cookies oraz Google Consent Mode v2
- Google Ads + Enhanced Conversions
- Google Tag Manager
- Precyzyjne określanie źródła wejścia
- Analityka sprzedaży międzynarodowej
- Gwarancja przekazania 100% konwersji
- Wszystkie narzędzia Google w 1 module
- Szczegóły analityczne w zamówieniu
- Zaawansowane debugowanie
- Ulepszenia analityczne w PrestaShop
- Konfiguracja modułu PrestaShop i konta Google Analytics
- Integracja PrestaShop z innymi usługami Google
Moduł gwarantuje bezstratne połączenie sklepu PrestaShop z usługami Google Analytics 4, Google Tag Manager oraz Google Ads. Bezstratne połączenie zapewnione jest dzięki wykorzystaniu Google API.
Zbierane przez moduł dane wykorzystasz w dokładnej analizie sprzedaży, precyzyjnej reklamie i remarketingu oraz w optymalizacji sklepu PrestaShop.
Moduł wspiera Google Contest Mode v2.
Nasz moduł to gwarancja zebrania wszystkich danych o ruchu i sprzedaży, które są potrzebne w analityce i marketingu Twojego sklepu PrestaShop.
Aktualizacja 2024
Google Analytics 4 zbiera informacje z Twoich sklepów internetowych i tworzy precyzyjne i przejrzyste raporty, które dostarczają szczegółowych danych na temat Twojego biznesu, pochodzenia ruchu, skuteczności reklamy oraz sprzedaży.
Wszystkie opinie o naszych usługach są zweryfikowane i pochodzą od Klientów PrestaShow. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej jak przetwarzamy opinie, zapoznaj się z naszym Regulaminem.
DataLayer (warstwa danych) to koncept używany w analizie internetowej, który służy do przechowywania i przesyłania danych z Twojego sklepu do usług analitycznych Google w czasie rzeczywistym.
Nie musisz nic robić.
Moduł rozpozna i przekaże wszystkie zdarzenia z Twojego sklepu do usług Google:
- Przeglądanie listy produktów
- Interakcja z produktem na liście produktów
- Wejście w produkt z listy produktów
- Bezpośrednie wejście w produkt
- Przeglądanie szczegółów produktu
- Dodanie produktu do koszyka
- Usunięcie produktu z koszyka
- Przeglądanie koszyka
- Rozpoczęcie zamówienie
- Kroki zamówienia
- Uzupełnienie informacji o wysyłce
- Uzupełnienie informacji o płatności
- Dane eCommerce: kwoty, waluty, rabaty
- Zrealizowanie zamówienia
- Zwrot zamówienia
Na indywidualne zamówienie wdrożymy niestandardowe zdarzenia, jakie zachodzą w Twoim sklepie. Po zakupie modułu otwórz zgłoszenie na HelpDesk.
Moduły oraz usługi do obsługi plików Cookies w sklepach PrestaShop wykrywają pliki Cookies generowane przez moduł Google Integrator.
Więcej informacji nt. plików Cookies, które generuje moduł Google Integrator oraz informacje nt. Google Consent Mode v2 znajdziesz w tym wpisie FAQ: https://helpdesk.prestashow.pl...
Moduł gwarantuje bezstratne połączenie usługi Google Ads oraz obsługuje Enhanced Conversions (Konwersje Rozszerzone).
Wykorzystaj zebrane dane o ruchu i sprzedaży do przeprowadzenia precyzyjnego remarketingu reklam. Dzięki zbieranym przez moduł danym będziesz mógł kierować reklamy do osób, które odwiedziły Twój sklep, konkretne strony lub dokonały konkretnych zakupów.
Instrukcję włączenia Google Ads i Enhanced Conversions na Twoim koncie znajdziesz w dokumentacji.
Google Tag Manager to system zarządzania tagami. GTM może odbierać dane z Twojego sklepu PrestaShop, przetwarzać je i przekazywać do innych usług, jak GA4 lub Ads.
Dzięki pełnej automatyzacji w module, w kilku kliknięciach nauczysz GTM komunikować się z Twoim sklepem.
Moduł bada i zapisuje źródła wejścia do sklepu oraz ruchu klienta w sklepie na podstawie logów serwera oraz skryptów analitycznych Google.
Moduł loguje źródła wejść i ruch klienta w Twoim sklepie. Dzięki temu możesz badać ścieżki zakupowe i określić np. na jakim etapie klienci rezygnują z zakupów. Jeśli klient opuści Twój sklep na etapie koszyka lub płatności - może to być wskazówka, że w Twoim sklepie występuje błąd, na który warto zwrócić uwagę.
Informacje o źródłach ruchu znajdziesz:
- W podglądzie zamówienia
- W podglądzie porzuconych koszyków
W konfiguracji modułu dostosuj badanie źródeł ruchu zgodnie z potrzebami Twojej agencji marketingowej:
- Jeśli klient odwiedzi Twój sklep kilka razy - możesz określić, które źródło ruchu: pierwsze czy ostatnie zostanie wysłane do Google.
- Ustaw czas, po którym źródło wejścia klienta wygaśnie. Gdy klient odwiedzi Twój sklep po długiej nieobecności zostanie wskazane nowe źródło ruchu.
- Możesz pomijać wskazane źródła wejść. Podaj w module adresy stron, które chcesz pominąć w statystykach, np. strony metod płatności lub linki wewnętrzne.
Możesz wybrać, czy chcesz przekazywać do Google wartość netto / brutto oraz czy kwoty zamówień mają uwzględniać koszty dostawy. Moduł wspiera zakupy w różnych walutach i przesyła informacje o walucie, w jakiej zostało złożone zamówienie. Ustaw w module, czy do GA4 ma być przesyłany:
- Obrót lub dochód
- Wartości netto lub brutto
- Wykluczenie kosztów dostawy
Przeliczeniem na główną walutę Twojego konta Google zajmuje się Google wg aktualnego kursu.
Wskaż statusy zamówień
Wskaż statusy zamówień, dla których konwersja i informacje o sprzedaży zostaną przesłane z PrestaShop do GA4, GTM i Ads. Moduł za pomocą Google API przekaże dane analityczne do usług Google bez żadnych strat - niezależnie od tego, z jakiego modułu koszyka i metod płatności korzystasz.
Moduł wykryje zmiany statusów zamówień
Moduł wykryje zmianę statusu zamówienia i przekaże każde zamówienie z PrestaShop do Twojego konta GA4, wraz z informacjami o kliencie, źródłach ruchu, produktach, cenach oraz walutach i podatkach.
Moduł wspiera wszystkie metody płatności
Nie ma znaczenia, czy strona "Thank you page" zostanie wczytana w przeglądarce klienta. Zamówienie jest wysyłane do Google, gdy otrzyma określony przez Ciebie status.
Modułem zintegrujesz wszystkie narzędzia analityczne i reklamowe Google dla sklepów internetowych.
- Google Analytics 4
- Google Tag Manager
- Google Ads, remarketing i Enhanced Conversions
- Ulepszenia eCommerce oraz DataLayer
- Lista wszystkich źródeł wejść klienta wraz z wskazaniem najlepszego źródła
- Szczegóły nt. danych przekazanych do Analytics
- Potwierdzenie odebrania danych przez Analytics
W module możesz włączyć tryb debugowania. W tym trybie, wszystkie zdarzenia DataLayer możesz obserwować w czasie rzeczywistym bezpośrednio w konsoli Twojej przeglądarki (narzędzia developerskie).
Wykorzystaj ten tryb, aby poprawić swój szablon, jeśli jakieś zdarzenia nie będą prawidłowo przekazywane do GTM.
Korzystanie z tego trybu wymaga podstawowej wiedzy programistycznej.
Zamówienie OPC na jednej stronie oraz w wielu krokach
Moduł wspiera i bada statystyki zamówienia i ruchu dla zamówień One Page Checkout (OPC) oraz w wielu krokach. Moduł obsługuje niestandardowe moduły koszyka, m.in.: BestKit, Sunnytoo, Knowband, Klarna, Svea, PayPal, Supercheckout i inne.
Analityka zamówień z przed instalacji modułu
Moduł pozwoli Ci na masowe wysłanie istniejących już zamówień w sklepie do Twojego konta Google Analytics. Mogą to być zamówienia powstałe przed instalacją modułu.
Analityka zamówień spoza PrestaShop
Jeśli zamówienia w Twoim sklepie generowane są przez inne źródła, np. integracja ERP, Baselinker, Allegro, itp. - moduł wykryje je i prześle informacje o nich do Google. Możesz je również pominąć.
Obsługa zwrotów i wycofania transakcji
Moduł umożliwia ręczne i automatyczne (na podstawie dowolnego statusu zamówienia) usuwanie informacji o zamówieniach i konwersji z Google Analytics, np. w przypadku zwrotu lub anulowania sprzedaży.
Gwarancja połączenia z GA4
Na liście zamówień moduł dodaje interaktywny guzik "Wysłano do Google Analytics", będący rzetelną informacją opartą o Google API o tym, czy zamówienie trafiło do Google Analytics. W szczegółach zamówienia znajdziesz listę ze źródłami wejść klienta, dzięki czemu sprawdzisz skąd pochodzą klienci dokonujący zakupu w Twoim sklepie.
Ochrona przed podwójnym wysłaniem transakcji
Moduł kontroluje przesłane zamówienia i nie dopuści do podwójnego zliczenia i przesłania tych informacji w statystykach Google Analytics.
Log działania modułu i integracji
Moduł loguje wszystkie operacje do pliku log.txt dzięki czemu możesz poznać szczegóły wszystkich interakcji, jakie zajdą pomiędzy Twoimi klientami, sklepem, modułem a kontem Google Analytics.
Anonimizacja adresów IP w Analytics
Wsparcie ustawy o ochronie danych osobowych (RODO).
Obsługa Multistore
Obsługa PrestaShop Multistore dla tego modułu jest opcjonalna. Dzięki obsłudze Multistore możesz skonfigurować niezależne połączenie z narzędziami Google dla każdego sklepu osobno lub wspólnie dla wielu sklepów.
- Moduł instaluje się tak, jak każdy inny moduł PrestaShop.
- Moduł używa Override - piki override modułu i sklepu należy połączyć ręcznie.
- Wymagana jest znajomość panelu administracyjnego usług Google.
- Podstawowe instrukcje konfiguracji modułu znajdują się bezpośrednio w module, przy każdej funkcji oraz w Dokumentacji.
- Wymagana jest ponowna konfiguracji GTM i/lub GA4, nawet jeśli GA UA poprawnie zbierało dane.
- Szczegółową instrukcję konfiguracji opisaliśmy w wpisie blogowym, który znajdziesz na samym dole tej strony.
Jeśli chcesz zlecić konfigurację modułu oraz usług Google - zachęcamy do zakupu modułu wraz z usługą konfiguracji konta Google.
W naszym sklepie znajdziesz moduły, z którymi będziesz mógł zintegrować swój sklep PrestaShop z pozostałymi usługami Google dla sklepów internetowych.
Google Login
Możliwość logowania i rejestracji w Twoim sklepie z kontem Google. Moduł wykorzystuje bezpieczne Google API i pozwala klientom na szybkie logowanie 1-kliknięciem. Ten moduł przyśpieszy realizację ścieżki zakupowej klienta nawet o 80%!
Google Merchant Center
Feederem wygenerujesz pliki XML niezbędne do integracji sklepu PrestaShop z portalami sprzedażowymi, porównywarkami cen i marketplace. W module znajdziesz gotowe integracje XML oraz będziesz mógł utworzyć własne.
Google Moja Firma
Moduł wyświetla opinie oraz informacje z Twojego profilu Moja Firma oraz pozwala zarządzać opiniami i odpowiadać na nie bezpośrednio w sklepie. Odpowiedzi pojawią się również w profilu Google.
Więcej nt. wymagań przeczytasz w bazie wiedzy
Minimalne wymagania dla wszystkich modułów:
- PHP 7.1 - 8.x
- Rozszerzenie serwera ionCube Loader
- Tylko PrestaShop Importer: PHP libxml w wersji > 2.9.3
- Tylko PrestaShop Facebook Integrator: PHP 7.2 lub wyższe
- Tylko PrestaShop VAT Walidator: PHP SOAP
- Z modułu możesz korzystać bez ograniczeń czasowych - licencja jest dożywotnia.
- Do modułu otrzymujesz 3-miesięczny dostęp do Wsparcia Premium.
- Wsparcie Premium daje Ci dostęp do HelpDesk i do aktualizacji modułów.
- Dostęp do Wsparcia Premium możesz włączyć w dowolnym momencie kupując dowolny z dostępnych pakietów
Aktualizacje modułów
90 dni
Moduły poinformują Cię o dostępnej aktualizacji bezpośrednio w Twoim sklepie. Zapoznaj się z changelog. Aktualizację modułu wykonasz wygodnie 1-kliknięciem.
Wsparcie HelpDesk
90 dni
HelpDesk to panel, na którym dostarczamy pomoc dla modułów. Na HelpDesk możesz zamawiać modyfikacje i indywidualne prace programistyczne.
Baza Wiedzy - FAQ
Darmowa
Baza wiedzy jest darmowa i dostępna dla wszystkich. Znajdziesz w niej dokumentacje modułów oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
- Pełna treść licencji
- Prezentacja Panelu Zarządzania Licencjami i Subskrypcjami
- Poniżej skrót najważniejszych informacji:
Licencja - domena główna i domeny dodatkowe
- Licencje modułu możesz przypisać do 1 sklepu = 1 domeny.
- Możesz dodać domenę dodatkową dla sklepu testowego.
- Moduł możesz używać bez ograniczeń czasowych.
- Zmiana domeny głównej jest możliwa - w tym celu skontaktuj się z nami.
Domeny Multistore
Obsługa nielimitowanej liczby domen w PrestaShop Multistore wymaga zakupienia obsługi multistore dla modułu.
Modyfikowanie kodu modułu
Kod modułu związany z integracją ze sklepem oraz z wyglądem (.tpl, .css, .js) ma otwarty kod źródłowy i możesz go dowolnie modyfikować. Kod źródłowy modułu (.php) szyfrowany jest ionCube.
- Moduł możesz przetestować w naszym sklepie demo.
- Link do demo znajdziesz w górnej sekcji strony.
- W razie problemów z działaniem demo skontaktuj się z nami
W wielu przypadkach przed konwersją ma miejsce więcej niż jedno kliknięcie. Na przykład, przed konwersją miały miejsce 4 kliknięcia, a dopiero czwarte kliknięcie doprowadziło do konwersji. Jeśli na koncie ustawiony jest liniowy model atrybucji, wtedy każde z tych kliknięć otrzymuje .25 (1.../4) konwersji.
Zakup został dokonany w Euro. parametr currency na poziome zdarzenia jest Euro, natomiast w tablicy Items jest PLN.
Jak to naprawić?
Zaktualizuj moduł do najnowszej wersji, powinno to rozwiązać Twoje problemy.
w DebugView widać 2 wywołania eventu purchase.
Dodatkowo konwersja purchase nie przekazuje wartości zdarzenia oraz wartości w parametrze łączne przychody
Zdarzenie purchase odpala się prawidłowo, wartość zdarzenia jest zgodna z wysokością zamówienia., natomiast w kolumnach transakcje, przychody z zakupów są same zera.
Myślę, że problemem może być kwestia waluty - sklep działa w złotówkach i euro i widzę, że parametr waluty potrafi być różny na poziomie zdarzenia i tablicy items. Jak można to ogarnąć?
Po październikowej aktualizacji moduł przestał poprawnie przesyłać źródła konwersji. Większość klików z google ads przypisywanych jest jako non set. Obecnie z modułem nie da się prowadzić kampanii.
W dniu 11.11.2023 r. z 27 klików google ads, moduł przypisał tylko 1 w GA4.
Próbują naprawić aktualizacjami, ale mam wrażenie, że jest coraz gorzej. Napisałem prośbę o zwrot pieniędzy za moduł.
Do tego UWAGA - USUWAJĄ KOMENTARZE bez naszej zgody. Kupiliśmy u nich już kilka nietanich modułów (łącznie wydaliśmy u nich blisko 1956zł tylko na moduły) - w tym jeden do Facebooka w ubiegłym roku. Jak się okazało wysyłał cały czas niekompletne dane. Oczywiście od supportu pomoc była rozłożona w czasie, w ogóle nie przykładali się do tego i na końcu i tak nic nie pomogło nawet jak poprawili. Kupiliśmy moduł od innej firmy (nawet tańszy) i wszystko działa od pół roku jak należy. Wystawiliśmy więc ocenę (komentarz) dla Prestashow na stronie tego modułu facebooka z opisem problemów i działania supportu. Komentarz po kilku miesiącach został usunięty i mam na to dowody.
Sprawa kolejna - to nie jedyny przypadek. Bliska mi osoba również miała od nich moduł, pojawiły się z nim problemy. Po zgłoszeniu problemów jeszcze tego samego dnia polecili wykupienie wsparcia po zakupie którego od razu pomogą. Po zakupieniu przez 2 tygodnie nie można było się doprosić tego co zostało ustalone i za co zostało zapłacone. Na końcu został wystawiony komentarz po którym dopiero wtedy do "pożaru" wkroczył właściciel firmy i próbował ratować sytuację. Dopiero po komentarzach w kilku miejscach i totalnie sfrustrowanym i oszukanym kliencie... Myślałem że to coś ich nauczyło i że coś się zmieniło. Jak się okazało - KOMPLETNIE NIC.
Gratuluję - macie kolejnego sfrustrowanego klienta których jest coraz więcej (jestem na wielu grupach Prestashop i o tym wiem).
Google integrator support Google Ads. Remember to connect Ads with Analytics with Google Account settings.
For integration with Facebook Ads check our new module for eCommerce data and conversion tracking with Facebook latest API: https://prestashow.pl/34-.html
So sade there is no form to open a ticket :
https://helpdesk.prestashow.pl/open.php
It is said fill the form, but no form.
The challenge now is : Will it be an API tracking to Google Ads or Facebook Ads soon available ?
Nasz moduł załatwia resztę :-).
Metoda JS wykorzystuje najnowszy kod od Google.
czy jeśli chodzi o Google Analytics moduł korzysta z Global site tag (gtag.js), czy ze starego kodu?
Polecam