PrestaShop - Subiekt GT integracja

Połącz sklep internetowy PrestaShop z Subiekt GT i sklepami stacjonarnymi

W PrestaShow stworzyliśmy nową aplikację PShowSubiekt. Aplikację kierujemy do właścicieli sklepów, którzy obok sklepu internetowego PrestaShop prowadzą również sprzedaż przez ERP w jednym lub wielu sklepach stacjonarnych.

Głównym zadaniem PShowSubiekt są:

  • Synchronizacja produktów w czasie rzeczywistym
  • Synchronizacja zamówień w czasie rzeczywistym
  • Automatyzacja wysyłania i pakowania zamówień internetowych przez sklepy stacjonarne

Aplikacja jest multiplatformowa (iOS, Android, Windows) oraz elastyczna - jej możliwości możemy zmodyfikować oraz rozbudować do indywidualnych potrzeb.

Integracja PrestaShop i Subiekt GT - automatyzacja wysyłki zamówień internetowych przez sklepy stacjonarne

Wymagania techniczne

Aby zacząć pracę z PShowSubiekt, wymagane są:

  • Sklep internetowy PrestaShop
  • Oprogramowanie Subiekt GT z dostępem do bazy danych
  • Komputer(y) w sklepach stacjonarnych z dostępem do Internetu i z możliwością połączenia z bazą danych Subiekt GT.

Oprogramowanie PShowSubiekt

Aplikacja składa się z dwóch elementów:

  1. Program uruchamiany na komputerach w sklepach stacjonarnych
  2. Moduł instalowany w sklepie PrestaShop

Działanie PShowSubiekt

Program wykonuje cyklicznie 3 czynności:

  1. Nasłuchuje, czy nastąpiły zmiany towarów i usług w Subiekt GT. Jeśli wystąpiły zmiany, to Program wysyła informacje o zaktualizowanych produktach do Modułu, a Moduł aktualizuje produkty w PrestaShop. Aktualizacja produktów odbywa się w czasie rzeczywistym, w tle.
  2. Moduł sprawdza, czy pojawiły się nowe zamówienia w sklepie internetowym. Jeśli tak, to Program pobiera informacje o zamówieniach (dane odbiorcy i informacje o produktach) i przekazuje je w postaci wyskakującego okna do Programu na komputerach (lub tabletach / telefonach) w sklepach stacjonarnych.

  3. Program łącząc się z Modułem, sprawdza jakie produkty zostały sprzedane w sklepie internetowym, a następnie zdejmuje odpowiednią ilość produktów ze stanu magazynowego w Subiekt GT.

Synchronizacja produktów

Nowe produkty dodane w Subiekt automatycznie pojawiają się w sklepie internetowym:

  1. Program łączy się z bazą danych programu Subiekt w celu pobrania informacji o produktach 
  2. Następnie Program wysyła dane o produktach do Modułu w sklepie PrestaShop
  3. Modułu aktualizuje i tworzy nowe produkty w sklepie PrestaShop oraz przypisuje ich dostępność do sklepów stacjonarnych;
  4. Jeśli Moduł wykryje braki w informacjach o danym produkcie, np. brak zdjęć, opisów, itp., to może je pobrać ze strony hurtowni feedem XML, CSV, API lub metodą WebParser z dowolnej strony internetowej. 

Nie ma potrzeby zaglądania do PrestaShop w celu dodawania produktów oraz realizacji zamówień. Te czynności można w pełni obsługiwać przez Subiekt.

Synchronizacja zamówień i wysyłek

Zamówienia ze sklepu internetowego są automatycznie wysyłane do sklepów stacjonarnych na podstawie dostępnego zamagazynowania. Informacje o paczce wyświetlają się w tym sklepie stacjonarnym, w którym w danej chwili znajduje się zamówiony produkt. Wybór sklepu realizującego zamówienie, jeśli wiele sklepów posiada produkt, jest zoptymalizowany.

Przykład 1: Klient zamawia w sklepie internetowym produkty A i B. Moduł sprawdza, w którym sklepie stacjonarnym te produkty są dostępne. Jeśli produkt A jest dostępny w sklepie stacjonarnym X, natomiast produkt B w sklepie Y, to wtedy sklep X dostaje informację, że musi spakować produkt A i wysłać do klienta, tak samo sklep Y dostaje informację, że produkt B należy spakować i wysłać.

Przykład 2: Jeśli wszystkie produkty z zamówienia są dostępne w jednym sklepie stacjonarnym, to pakowanie zamówienie podejmie tylko jeden sklepi i wysłana zostanie tylko jedna paczka. 

Proces przedstawiono na Rys. 1 i Rys. 2.


Rysunek 1. Proces realizacji zamówienia internetowego przez sklepy stacjonarne

Rys. 2 Aplikacja łącząca się z PrestaShop zainstalowana na komputerze jednego ze sklepów stacjonarnych

Skonfiguruj PShowSubiekt pod swój biznes

PShowSubiekt to integracja elastyczna, którą można przygotować na dowolny scenariusz, który zautomatyzuje Twoją pracę i zaoszczędzi czas. Poniżej przedstawiamy kilka propozycji tego, co można zautomatyzować za pomocą naszego rozwiązania:

  • Sklepy stacjonarne mogą 1-kliknięciem nadać paczkę u wybranego przewoźnika.
  • Sklepy stacjonarne mogą obsługiwać zwroty towaru od klientów sklepu internetowego.
  • Możliwość synchronizacji towaru i zamówień wielu sklepów stacjonarnych z nieskończoną ilością sklepów internetowych i stacjonarnych.
  • Automatyzacja statusów i powiadomień mailowych
  • W sklepie stacjonarnym można wykorzystać np. tablet zamiast komputera Android lub iOS.
  • Informacja o zatowarowaniu sklepów stacjonarnych na stronie produktu oraz w koszyku PrestaShop
  • Dodatkowa płatność za przesyłkę, jeśli ta realizowana jest przez kilka sklepów stacjonarnych
  • Inna baza danych niż Subiekt - daj znać, jeśli Twój ERP udostępnia bazę danych - możemy zintegrować inny program niż Subiekt
  • Drukowanie paragonów dla zamówień internetowych - integracja z drukarką fiskalną, jako moduł dla PrestaShop. Drukuj paragony bezpośrednio z back-office sklepu internetowego. 

Co dalej?

PShowSubiekt to szkielet wydajnej integracji pomiędzy PrestaShop a Subiekt. Wdrożenie przeprowadzamy na indywidualne zamówienie. Skontaktuj się z nami, a w wiadomości przygotuj odpowiedzi na poniższe pytania:

1. Subiekt

  • Jaka wersja Subiekt jest używana?
  • Gdzie znajduje się baza danych Subiekt (np. na komputerze w sklepie stacjonarnym, na serwerze internetowym)?
  • Jaki jest system operacyjny na urządzeniu, na którym jest uruchomiona baza danych Subiekt?
  • (np. Linux, Windows, MacOS + wersja systemu)
  • Jakie oprogramowanie bazodanowe jest używane (np. MS SQL Server 2010)?
  • Czy dostępny jest zdalny dostęp do bazy danych Subiekt?

2. PrestaShop

  • Jaka wersja PrestaShop jest używana?

3. Integracja

  • Jakie dane mają być synchronizowane i w którą stronę (np. stany magazynowe w jedną stronę, z Subiekt do PrestaShop)?

4. Inne istotne uwagi dot. integracji

Komentarze (6)
z 6

Ciekawy moduł, zaciekawiło mnie to Artur :)

Artur Dobrzyński [19:08 30/08/2021]

Odezwij się na skype, pogadamy :-)

Standardowo by się przydał osobny magazyn dla produktów w systemie dropshipingu (hurtownii) by wiedzieć, czy ma się coś na stanie, czy trzeba domówić. Powiem tak, otwarty system to będzie trudna sprawa dla klientów. Nie przewidzi się wszystkich rzeczy od razu.

prestashow.pl [19:51 04/07/2021]

Łukasz, oddzielny magazyn dla dropa możesz utworzyć i importować do niego naszym modułem Zaawansowanych Magazynów: https://prestashow.pl/53-.htmlZgadzamy się, że integracja z SGT z Prestą to temat często indywidualny.Nasza aplikacja to szkielet oferująca niezbędne minimum. Usługa indywidualna to przygotowanie aplikacji szytej na miarę w oparciu o nasz szkielet.Dzięki szkieletowi gwarantujemy krótki czas realizacji i szybkie przejście z testów do użytkowania :-)

Po złożeniu zamówienia przez klienta w preście, jest możliwość automatycznego utworzenia sprzedaży w Subiekt i wydrukowaniu paragonu (drukarka posnet)?

PrestaShow.pl [13:44 18/03/2021]

Panie Wojciechu, tak jak zostało napisane na końcu artykułu, możemy wprowadzić dowolne funkcjonalności. W razie zainteresowania, ustalamy z klientem wszelkie potrzeby, analizujemy problemy i rozwiązania, przygotowujemy dokumentację, tworzymy dedykowane rozwiązanie, które wykonuje porządane przez Pana czynności, żadnych zbędnych elementów. Odpowiadając na Pana pytanie, jesteśmy w stanie zarządzać danymi programu Subiekt oraz łączyć się z drukarkami przez protokół Posnet. Zapraszamy do kontaktu :)