PrestaShop & Subiekt GT: zautomatyzuj wysyłkę sprzedaży internetowej wykorzystując sklepy stacjonarne

  (7)

W PrestaShow stworzyliśmy nową aplikację PShowSubiekt. Aplikację kierujemy do właścicieli sklepów, którzy obok sklepu internetowego PrestaShop prowadzą również sprzedaż w jednym lub wielu sklepach stacjonarnych.

Głównym zadaniem PShowSubiekt są:

  • Synchronizacja zamówień i produktów w czasie rzeczywistym
  • Automatyzacja procesu wysyłania i pakowania zamówień internetowych przez sklepy stacjonarne posiadające na stanie towar z zamówień.

Aplikacja jest multiplatformowa (iOS, Android, Windows) oraz elastyczna - jej możliwości możemy zmodyfikować i dopasować do Twoich indywidualnych potrzeb.

Chcemy podzielić się z Tobą naszymi osiągnięciami technologicznymi, wysłuchać opinii i zaproponować sprawdzenie PShowSubiekt w praktyce.

Integracja PrestaShop i Subiekt GT - automatyzacja wysyłki zamówień internetowych przez sklepy stacjonarne

Wymagania techniczne

Aby zacząć pracę z PShowSubiekt, wymagane są:

  • Sklep internetowy PrestaShop
  • Oprogramowanie Subiekt GT - wystarczy dostęp do bazy danych Subiekt.
  • Komputer(y) w sklepach stacjonarnych z dostępem do Internetu i z możliwością połączenia z bazą danych Subiekt GT.

Budowa PShowSubiekt

Aplikacja składa się z dwóch elementów:

  1. Program uruchamiany na komputerach w sklepach stacjonarnych (Windows, Linux, MacOS, Android, iOS)
  2. Moduł instalowany w sklepie PrestaShop

Działanie PShowSubiekt

Program wykonuje cyklicznie 3 czynności:

  1. Nasłuchuje czy nastąpiły zmiany towarów i usług w Subiekt GT. Jeśli wystąpiły zmiany, to Program wysyła informacje o zaktualizowanych produktach do Modułu, a Moduł aktualizuje produkty w PrestaShop. Aktualizacja produktów odbywa się w czasie rzeczywistym i nie obciąża PrestaShop;
  2. Moduł sprawdza, czy pojawiły się nowe zamówienia w sklepie internetowym. Jeśli tak, to Program pobiera informacje o zamówieniach (dane odbiorcy i informacje o produktach) i przekazuje je w postaci wyskakującego okna do Programu na komputerach (lub tabletach, lub telefonach) w sklepach stacjonarnych;

  3. Program łącząc się z Modułem, sprawdza jakie produkty zostały sprzedane w sklepie internetowym, a następnie zdejmuje odpowiednią ilość produktów ze stanu magazynowego w Subiekt GT.

Synchronizacja produktów

Nowe produkty w sklepach stacjonarnych automatycznie pojawiają się w sklepie internetowym.

  • Program łączy się z bazą danych programu Subiekt w celu pobrania informacji o produktach (kod towaru, EAN13, ilość, cena, itp.);
  • Następnie Program wysyła dane o produktach do Modułu w sklepie PrestaShop;
  • Modułu aktualizuje / tworzy produkty w sklepie PrestaShop oraz przypisuje ich dostępność do sklepów stacjonarnych;
  • Jeśli Moduł wykryje braki w informacjach o danym produkcie, np. brak zdjęć, opisów, itp., to może je pobrać ze strony hurtowni metodami XML, CSV, API lub WebParser. 

Dzięki temu, nie ma potrzeby zaglądania do PrestaShop w celu dodawania produktów oraz realizacji zamówień. Te czynności są zautomatyzowane.

Synchronizacja zamówień i wysyłek

Zamówienia ze sklepu internetowego są automatycznie wysyłane do sklepów stacjonarnych na podstawie dostępnego zamagazynowania. Informacje o paczce wyświetlają się w tym sklepie stacjonarnym, w którym w danej chwili znajduje się zamówiony produkt.

Przykład 1: Klient zamawia w sklepie internetowym produkty A i B. Moduł sprawdza, w którym sklepie stacjonarnym te produkty są dostępne. Jeśli produkt A jest dostępny w sklepie stacjonarnym X, natomiast produkt B w sklepie Y, to wtedy sklep X dostaje informację, że musi spakować produkt A i wysłać do klienta, tak samo sklep Y dostaje informację, że produkt B należy spakować i wysłać.

Przykład 2: Jeśli wszystkie produkty z zamówienia są dostępne w jednym sklepie stacjonarnym, to pakowanie zamówienie podejmie tylko jeden sklepi i wysłana zostanie tylko jedna paczka. 

Proces przedstawiono na Rys. 1 i Rys. 2.


Rysunek 1. Proces realizacji zamówienia internetowego przez sklepy stacjonarne

Rys. 2 Aplikacja łącząca się z PrestaShop zainstalowana na komputerze jednego ze sklepów stacjonarnych

Dopasuj synchronizator do swoich potrzeb

PShowSubiekt to integracja elastyczna, którą można przygotować na dowolny scenariusz, który zautomatyzują Twoją pracę. Poniżej rzucamy ostry cień mgły na propozycję tego, co można zautomatyzować z jego i naszą pomocą:

  • Sklepy stacjonarne mogą 1-kliknięciem nadać paczkę u wybranego przewoźnika.
  • Sklepy stacjonarne mogą obsługiwać zwroty towaru od klientów sklepu internetowego.
  • Możliwość synchronizacji towaru i zamówień wielu sklepów stacjonarnych z nieskończoną ilością sklepów internetowych i stacjonarnych.
  • Automatyzacja statusów i powiadomień mailowych
  • W sklepie stacjonarnym można wykorzystać np. tablet zamiast komputera Android lub iOS.
  • Informacja o zatowarowaniu sklepów stacjonarnych na stronie produktu oraz w koszyku PrestaShop
  • Dodatkowa płatność za przesyłkę, jeśli ta realizowana jest przez kilka sklepów stacjonarnych
  • Inna baza danych niż Subiekt - daj znać, jeśli Twój program udostępnia bazę danych
  • Automatycznie drukowanie paragonów dla zamówień internetowych - integracja z drukarką fiskalną

Integrację PrestaShop z drukarką paragonów jest dostępna również w wersji samodzielnej, jako moduł dla PrestaShop. Drukuj paragony bezpośrednio z back-office sklepu internetowego. Skorzystaj ze strony Kontakt, aby dowiedzieć się więcej. 

Co dalej?

Jeśli dostrzegasz w PShowSubiekt potencjał, który możesz wykorzystać w swoim biznesie skontaktuj się z nami. Zachęcamy również do zadawania pytań w komentarzach poniżej :-)

Komentarze (7)
z 7

Zachęcamy do komentowania :)

Po złożeniu zamówienia przez klienta w preście, jest możliwość automatycznego utworzenia sprzedaży w Subiekt i wydrukowaniu paragonu (drukarka posnet)?

PrestaShow.pl [13:44 18/03/2021]

Panie Wojciechu, tak jak zostało napisane na końcu artykułu, możemy wprowadzić dowolne funkcjonalności. W razie zainteresowania, ustalamy z klientem wszelkie potrzeby, analizujemy problemy i rozwiązania, przygotowujemy dokumentację, tworzymy dedykowane rozwiązanie, które wykonuje porządane przez Pana czynności, żadnych zbędnych elementów. Odpowiadając na Pana pytanie, jesteśmy w stanie zarządzać danymi programu Subiekt oraz łączyć się z drukarkami przez protokół Posnet. Zapraszamy do kontaktu :)

Standardowo by się przydał osobny magazyn dla produktów w systemie dropshipingu (hurtownii) by wiedzieć, czy ma się coś na stanie, czy trzeba domówić. Powiem tak, otwarty system to będzie trudna sprawa dla klientów. Nie przewidzi się wszystkich rzeczy od razu.

prestashow.pl [19:51 04/07/2021]

Łukasz, oddzielny magazyn dla dropa możesz utworzyć i importować do niego naszym modułem Zaawansowanych Magazynów: https://prestashow.pl/53-.htmlZgadzamy się, że integracja z SGT z Prestą to temat często indywidualny.Nasza aplikacja to szkielet oferująca niezbędne minimum. Usługa indywidualna to przygotowanie aplikacji szytej na miarę w oparciu o nasz szkielet.Dzięki szkieletowi gwarantujemy krótki czas realizacji i szybkie przejście z testów do użytkowania :-)

Ciekawy moduł, zaciekawiło mnie to Artur :)

Artur Dobrzyński [19:08 30/08/2021]

Odezwij się na skype, pogadamy :-)

PShowBlog Komentarze wpisów