Konfiguracja śledzenia Google Analytics 4 w sklepie PrestaShop - zrób to sam

Google Analytics, Google Tag Manager, Google Ads

Różnice pomiędzy klasycznym kodem śledzenia od Google a korzystaniem z modułu Google Integrator

Moduł poza dodaniem oficjalnego kodu śledzenia od Google, wysyła bogaty zestaw zdarzeń e-commerce (interakcja ze sklepem, dodanie do koszyka, wybór metody dostawy, zamówienie, itp.) oraz wysyła transakcje na podstawie statusu zamówienia przy użyciu Measurement Protocol oraz API po stronie serwera. Integracja sklepu z GA4 zadziała nawet, jeśli klient używa wtyczek w przeglądarce internetowej do blokowania śledzenia lub nie powróci do sklepu po realizacji zamówienia.

Konfiguracja integracji PrestaShop z usługami analityki Google za pomocą modułu Google Integrator

Zanim rozpoczniesz konfigurację, przygotuj swój sklep PrestaShop w 3 prostych krokach:

1.

Na początek usuń wszystkie inne moduły śledzące Google. Aby sprawdzić, jakie kody śledzące są w Twoim sklepie możesz wykorzystać wtyczki do przeglądarki Google Chrome.

2.

Następnie zainstaluj moduł Google Integrator 4. Moduł możesz kupić z usługą instalacji lub zainstalować samodzielnie.

3.

Zanim zaczniesz konfigurację modułu Google Integrator, w GA4 nie powinieneś widzieć ruchu w sklepie ani żadnych zdarzeń. Jeśli widzisz ruch i/lub zdarzenia, wróć do pkt. 1.

Działanie modułu Google Integrator

Moduł wysyła zdarzenia ecommerce (dodanie do koszyka, wybór metody płatności, itp.) do usług GA4, GTM i Google Ads - przy użyciu DataLayer, gtag.js oraz Measurement Protocol.

Google GA4, GTM and Ads data flow diagram
Na diagramie przedstawiamy przepływ wysyłanych zdarzeń za pomocą modułu Google Integrator do usług Google. Moduł bada ruch i zdarzenia na poziomie serwera www oraz przeglądarki internetowej.

Metody konfiguracji wysyłania zdarzeń do GA4, GTM i Google Ads.

Konfigurację integracji Google <-> PrestaShop można przeprowadzić na wiele sposobów. Przedstawiona poniżej metoda jest przykładowa, a ostateczna konfiguracja zależy od indywidualnych potrzeb Twoich lub Twojej agencji reklamowej.

Konfiguracja GA4 i Google Ads z wykorzystaniem modułu PShowConversion:

3924901971.thumbnail.jpg

W Google Analytics 4:

  1. Dodaj strumień danych i wygeneruj tajny klucz API (będzie potrzebny dalej)
  2. Ustaw zdarzenie "purchase" jako konwersję
  3. Połącz usługę Google Ads (zalecane, jeśli używasz) zobacz dokumentację
  4. Połącz usługę Search Console (zalecane, jeśli używasz)
  5. Połącz usługę Merchant Center (zalecane, jeśli używasz)

W Google Ads:

(wymagane uprzedniego połączenia Ads z GA4)

  1. Włącz automatyczne tagowanie - zobacz dokumentację
    1. Zaloguj się na konto Google Ads.
    2. W menu po lewej stronie kliknij Ustawienia.
    3. Kliknij Ustawienia konta u góry strony.
    4. Kliknij sekcję Automatyczne tagowanie. Jeśli pole „Dodaj tag do adresu URL, który klikają użytkownicy w reklamie” jest zaznaczone, to automatyczne tagowanie jest włączone. Aby je wyłączyć, odznacz pole i kliknij Zapisz.
  2. Importuj konwersje z GA4
    1. Zaloguj się na konto Google Ads.
    2. W prawym górnym rogu kliknij Narzędzia i ustawienia.
    3. Kliknij Pomiar skuteczności > Konwersje.
    4. W lewym górnym rogu kliknij + Nowe działanie powodujące konwersję.
    5. Kliknij kolejno ImportujUsługi Google Analytics 4 i Dalej.
    6. Zaznacz zdarzenia 'purchase', a potem kliknij Importuj i kontynuuj.
    7. Kliknij Gotowe.

Więcej informacji w dokumentacji Google Analytics

W Google Tag Manager (jeśli używasz):

1. Dodaj "tag łączący konwersje"

Uwaga! W GTM nie dodawaj przekazywania zdarzeń do GA4, moduł będzie je tam wysyłał jeśli podasz identyfikator GA4 w dalszej konfiguracji poniżej.

W konfiguracji modułu PShowConversion:

  1. Wprowadź identyfikator GA4
  2. Aktywuj i skonfiguruj Measurement Protocol (pamiętaj o podaniu tajnego klucza API i dodaniu zadań w CRON)
  3. Wprowadź w module identyfikator usługi GTM (opcjonalnie, jeśli używasz)

Częste problemy w śledzeniu analityki

  •  "(not set)" zamiast źródła/medium transakcji - sprawdź czy używasz najnowszej wersji modułu, wyczyść pamięć podręczną sklepu oraz sprawdź konfigurację usług Google zgodnie z tą dokumentacją 

Zamów konfigurację Google Analytics 4 

Komentarze (0)
z 0

Brak komentarzy. Bądź pierwszy!