0
Wspaniale! (5/5)

Całkowita ocena została obliczona na podstawie  22 opinii zebranych za pośrednictwem serwisu Facebook w ciągu ostatnich 12 miesięcy

Przeczytaj wszystkie opinie

Jak zjednać klienta w dzisiejszym e – handlu? Programy partnerskie i lojalnościowe, czyli kilka słów o uwodzeniu.

  (0)

Wychodząc naprzeciw wyzwaniom, które niesie współczesny marketing, w PrestaShow zaprojektowaliśmy nowe moduły, które pomogą Ci zmotywować Twoich klientów do interakcji. Programy partnerskie i lojalnościowe prowadzone naszymi modułami PrestaShop pomogą Ci podnieść popularność działań marketingowych i zachęcić użytkowników do tworzenia społeczności. Z lektury tego krótkiego artykułu dowiesz się, jakie możliwości otwiera korzystanie z modułów służących do aktywizacji klientów. 

Inspiracje programów lojalnościowych i afiliacyjnych dużych marek

Programy lojalnościowe

Długofalowe działania marketingowe, obejmujące wprowadzanie programów lojalnościowych, zawsze są sporym wyzwaniem, będąc jednocześnie polem do popisu oraz pokazem kreatywności w docenianiu najlepszych klientów. Utrzymanie pozytywnych relacji nie jest łatwe zarówno w życiu i biznesie. Badania dowodzą, że ponad połowa Polaków uczestniczy przynajmniej w jednym programie lojalnościowym, co oznacza, że chętnie przywiązujemy się do wybranych marek i mamy swoje preferencje podczas wykonywania zakupów.

Program lojalnościowy premiuje sprzedaż produktów i usług umożliwiając jednocześnie redukcję innych kosztów promocji i reklamy. Zakupy mogą być dobrą zabawą - przyznawanie punktów lojalnościowych sprawia, że tworzenie koszyka staje się przyjemnością. Nasz moduł umożliwia elastyczną konfigurację przydzielania punktów dla dowolnych produktów i kategorii, które mogą być wymieniane na bony rabatowe, gotowe do wykorzystania przy kolejnych zakupach.

Dzięki naszemu modułowi samodzielnie poprowadzisz własny program lojalnościowy. Wszystkie niezbędne funkcje zostały zebrane i zamknięte w jednej intuicyjnej aplikacji. Moduł sprawdzi się zarówno w przypadku mniejszych, jak i bardziej wymagających, rozbudowanych sklepów, które premie uzależniają od marży różnych produktów i kategorii.

Nagrodzony klient czuje się doceniony, a indywidualne podejście sprawia, że użytkownicy wracają po kolejne zakupy. Nasz moduł jest idealnym narzędziem do przeprowadzania ujednoliconych akcji promocyjnych, dzięki którym klienci uzyskują wymierne korzyści napędzające dalszą sprzedaż.

Większa sprzedaż jest jednak tylko efektem ubocznym programu lojalnościowego. W rzeczywistości chodzi o nawiązanie więzi emocjonalnej. Gdy klient poda swoje dane i wyrazi zgodę na dalszy kontakt, oznacza to, że odniosłeś sukces. Komunikacja z aktywnymi użytkownikami jest dźwignią dzisiejszego handlu. Punkty lojalnościowe są jednym z ważniejszych czynników warunkujących pozyskanie atrakcyjnego, oddanego klienta.

Programy partnerskie

Innymi narzędziami marketingu internetowego, które umożliwiają aktywizację użytkowników są programy partnerskie i afiliacyjne - nazwy te występują zamiennie.

Zwiększanie sprzedaży to również zwiększanie zaangażowania kupujących. Gdy klient dostanie już bon rabatowy i wie jak uzyskiwać punkty lojalnościowe, być może zapragnie przenieść interakcję z Twoim sklepem na wyższy poziom. W tej sytuacji nie możesz przegapić szansy zaproszenia go do programu partnerskiego.

Idea naszych programów partnerskich jest prosta – Twoi partnerzy, a więc aktywni użytkownicy objęci programem, zdobywają dla Ciebie nowych klientów, a w zamian uzyskują prowizje i rabaty. W ten sposób łatwo zwiększasz ruch, obroty i wartość SEO Twojego sklepu.

Programy partnerskie prowadzone naszym modułem działają w trzech płaszczyznach.

  1. Po pierwsze angażują użytkowników i tworzą wspólny grunt dla społeczności skupionych wokół platform eCommerce.
  2. Po drugie umożliwiają wprowadzenie własnego systemu motywacji dla partnerów podejmujących działania marketingowe.
  3. Po trzecie, z kolei, tworzą więź pomiędzy Twoją firmą a zaangażowanymi użytkownikami, dzięki której obie strony zyskują – Ty popularność i większą i sprzedaż, a partnerzy motywujące do działania granty.

To już prawie koniec

Prognozuje się, że w latach 20 XXI wieku konsument przestanie być postrzegany jako nabywca. Wiele wskazuje na to, że stanie się decydentem i głównym mikropodmiotem e – handlu. Dzisiaj konsumenci tworzą własną tożsamość i partycypują w kreacji produktów. Jednym z ważniejszych trendów jest tzw. crowdsourcing, czyli „mądrość tłumu”. Środowiska konsumenckie przejmują więc wiele obszarów działania firmy. Społeczności internetowe są przyszłością handlu.

Jeśli chcesz być „na bieżąco” ze swoimi klientami oraz dopingować ich do działania i współtworzenia, nasze moduły z pewnością Ci pomogą. Poznaj techniczne możliwości, które pomogą budować społeczność wokół Twojego sklepu - zapoznaj się z opisami modułów:

PShowBlog Komentarze wpisów

Popularne moduły