Jeśli zastanawialiście się, czy bezstratne zliczanie konwersji jest możliwe bez pominięcia ani jednego koszyka zakupowego to mamy dla Was dobrą wiadomość! Przedstawiamy kompletne rozwiązania integrujące sklep internetowy z narzędziami analitycznymi Google....












PrestaShop Google Integrator 4.0 - źródła, konwersja, remarketing
- Precyzyjna i bezstratna analityka eCommerce wykorzystująca Google API
- Integracja z Google Analytics, Google Tag Manager, Ads i Optimize
- Obsługa Google Analytics 4.0
- Remarketing dynamiczny
- Ulepszony Ecommerce oraz DataLayer
- 100% gwarancji przesłania informacji o każdym zamówieniu z PrestaShop do Analytics
- Wsparcie dla wszystkich międzynarodowych i polskich metod płatności
- Wsparcie dla zamówienia na jednej stronie oraz w wielu krokach
- Obsługa istniejących zamówień w sklepie oraz zwrotów i wycofań transakcji
- Dokładne określanie źródeł ruchu
- Kompletny log operacji wykonywanych przez moduł
PrestaShop & Google Analytics
Moduł zintegruje Twój sklep z narzędziami Google Analytics, Analytics 4.0, Ads, Optimize i Google Tag Manager. Wykorzystaj wszystkie możliwości modułu, aby bezstratnie analizować statystyki ruchu i pochodzenia klientów oraz informacje o produktach i zamówieniach w Twoim sklepie. Moduł bada źródła wejść do sklepu na poziomie serwera oraz JavaScript w przeglądarce klienta, dzięki czemu precyzyjnie wspiera remarketing dynamiczny dla Google Ads.
Dla komunikacji pomiędzy Twoim sklepem, a narzędziami Google wykorzystaliśmy Google API. Gwarantuje to bezstratne połączenie, które przekaże bezwzględne każde zamówienie z Twojego sklepu do Analytics.
Czy dasz radę samodzielnie skonfigurować PrestaShop i Analytics?
- Jeśli korzystasz już z Google Analytics - poznanie modułu i konfiguracja wszystkich opcji nie powinna zająć Ci więcej niż godzinę.
- Jeśli dopiero zaczynasz i nie posiadasz konta w Google - zachęcamy do spróbowania samodzielnie. W Internecie znajdziesz tutoriale, jak założyć konto w Google Gmail i Google Analytics. Konfigurując nasz moduł znajdziesz w nim dokładne opisy, podpowiedzi i filmy wideo dla każdej funkcji.
- Jeśli nie masz czasu - zamów moduł z usługą instalacji oraz konfiguracji konta Google. Usługa zostanie wdrożona w Twoim sklepie w ciągu 72h, pon - pt.
Precyzyjne źródła wejść
Moduł bada i zapisuje źródła wejścia na podstawie logów serwera. Śledzeniem ‘na żywo’ ruchu klientów zajmuje się skrypt Google Analytics. Jeśli serwer nie wskaże źródła ruchu - do Google Analytics przekazane będzie źródło wejścia określone przez Google.
- Jeśli klient odwiedzi Twój sklep kilka razy - możesz określić, które źródło wejścia (pierwsze / ostatnie) zostanie wysłane do Google Analytics.
- Ustaw czas, po którym źródło wejścia wygaśnie - gdy klient odwiedzi Twój sklep po długiej nieobecności.
- Pomijaj dowolne źródła wejść - wymień źródła, które chcesz pominąć w statystykach, np. strony banków.
Gwarancja 100% konwersji
Moduł przekaże każde zamówienie z sklepu do Twojego konta Google Analytics wraz z informacjami o kliencie, źródle ruchu, produktach, cenach, podatkach oraz ścieżce dotarcia.
Wskaż statusy zamówień, dla których konwersja i informacje o zamówieniu będą wysyłane z PrestaShop do konta Google Analytics. Dzięki temu unikniesz wysyłki nieopłaconych zamówień.
Moduł wspiera wszystkie polskie i zagraniczne metody płatności dostępne na rynku, w tym przelew bankowy, czek, płatność przy odbiorze, PayPal, CashBill, Przelewy24, PayU, PayLane, Bluemedia, Tpay, Polskie ePłatności, DotPay, Klarna, płatności ratalne oraz wiele innych.
Wszystkie narzędzia Google w jednym module
Modułem zintegrujesz wszystkie dostępne narzędzia Google dla sklepów internetowych:
- Google Analytics
- Google Optimize
- Google Tag Manager
- Remarketing i Google Ads
- Ulepszonego Ecommerce oraz DataLayer
Google Analytics 4.0
Google Integrator współpracuje z GA 4.0. Wszystkie dane analityczne z Twojego sklepu PrestaShop zostaną poprawnie przekazane do Twojego konta z GA 4.0. Od chwili wprowadzenia GA 4.0 stało się ono domyślną wersją we wszystkich nowych usługach i to w tej wersji Google będzie wprowadzać przyszłe ulepszenia. Więcej informacji nt najnowszej wersji Analytics znajdziesz w dokumentacji Google.
Remarketing dynamiczny dla Google Ads
Wykorzystaj zebrane dane do przeprowadzenia precyzyjnego remarketingu reklam. Kieruj reklamy do osób, które odwiedziły Twój sklep lub strony konkretnych produktów. Wyświetlaj reklamy dostosowane do produktów z Twojego sklepu.
Ulepszony eCommerce Enhanced Ecommerce
Wykorzystaj najnowsze rozwiązania analityczne Google dla sklepów internetowych. Moduł obsługuje DataLayer i Enhanced Ecommerce, dzięki czemu będziesz mógł analizować:
- Zachowania zakupowe i ruch w sklepie
- Zachowanie na etapie realizacji i transakcji
- Zbadać efektywność oferty i skuteczność sprzedaży Twojego sklepu
UWAGA! DataLayer wymaga zaimplementowanego schema.org w szablonie sklepu, np. dla produktu https://schema.org/Product. Większość szablonów PrestaShop jest otagowana w standardzie.
Badanie ścieżek zakupowych na jednej stronie oraz w wielu krokach
Moduł wspiera i bada statystyki zamówienia ruchu dla zamówień One Page Checkout (OPC) oraz w wielu krokach. Wspierany jest również moduł "OPC Supercheckout". Dzięki obsłudze ścieżek zakupowych dowiesz się, które elementy procesu zamówienia generują odrzucenia i spadek konwersji w Twoim sklepie.
Analityka starych zamówień w PrestaShop
Moduł pozwoli Ci na masowe wysłanie istniejących już zamówień w sklepie do Twojego konta Google Analytics. Mogą to być zamówienia powstałe przed instalacją modułu.
Analityka zamówień spoza PrestaShop
Jeśli zamówienia w Twoim sklepie generowane są przez inne źródła, np. integracja ERP, Baselinker, Allegro, itp. - moduł wykryje je i prześle informacje o nich do Google. Możesz je również pominąć.
Wsparcie dla zwrotów i wycofanie transakcji
Moduł umożliwia ręczne i automatyczne (na podstawie dowolnego statusu zamówienia) usuwanie informacji o zamówieniach i konwersji z Google Analytics, np. w przypadku zwrotu lub anulowania sprzedaży.
Gwarancja wysłania danych do Google Analytics
Na liście zamówień moduł dodaje interaktywny guzik "Wysłano do Google Analytics", będący rzetelną informacją opartą o Google API o tym, czy zamówienie trafiło do Google Analytics. W szczegółach zamówienia znajdziesz listę ze źródłami wejść klienta, dzięki czemu sprawdzisz skąd pochodzą klienci, dokonujący zakupu w Twoim sklepie.
Inteligentne rozwiązania
Dzięki współpracy ze specjalistami z branży analityki i reklamy stale rozwijamy możliwości modułu o aktualne potrzebny rynku.
- Przesłanie informacji o konwersji dla starych zamówień (istniejących w sklepie) jest opcjonalne. Działa automatycznie na podstawie wybranych statusów zamówień oraz manualnie.
- Ochrona przed podwójnym wysłaniem transakcji. Moduł kontroluje przesłane zamówienia i nie dopuści do podwójnego zliczenia i przesłania tych informacji w statystykach Google Analytics.
- Moduł loguje wszystkie swoje działania do pliku log.txt, dzięki czemu możesz poznać szczegóły wszystkich interakcji, jakie zajdą pomiędzy Twoimi klientami, sklepem, modułem a kontem Google Analytics.
- Anonimizacja adresów IP w Analytics - wsparcie ustawy o ochronie danych osobowych (RODO).
Zamów konfigurację na 100%
Jeśli nie zajmujesz się analityką profesjonalnie, zacznij od poprawnego gromadzenie danych. Późniejsza ich analiza może okazać się niezbędna dla Ciebie lub podmiotów, z którymi nawiążesz współpracę związaną z reklamą lub SEO.
Wraz z modułem możesz zamówić instalację modułu (rozwiązanie problemów override, itp.) oraz konfigurację narzędzi Google.
==========
v1.28 - 28.12.2020
* added possibility to enter tracking code for Google Analytics 4
https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/ga4/basic-tag?technology=gtagjs#set_up_the_basic_page_tag
v1.27 - 17.12.2020
* fixed an error that caused the order amount not to include the cart rule value
* improved support for PrestaShop 1.7.7
v1.26 - 07.12.2020
* fixed bugs related to the transaction data
v1.25 - 22.10.2020
* possibility to send profit from sales instead of product prices
* module is sending more information to GTM using dataLayer
v1.24 - 14.09.2020
* updated google oauth config - approval_prompt
* error causing lack of information about product sales in Google Analytics has been fixed
v1.23 - 02.03.2020
* you can disable Global Site Tag, so you can use other
modules for tracking user activity in the shop
* disabled GTM event 'purchase' to prevent duplicated transactions
v1.22 - 19.12.2019
* from now you can enter custom source & medium while creating the order in the back-office
v1.21 - 04.10.2019
* fixed missing 'cid' parameter
v1.20 - 19.09.2019
* Important! You must update your dataLayer configuration!
Edit tags which uses event actions: `impressions, detail, checkout, checkoutOption, purchase, refund`
and set: Non-interactive = True
* added support for OPC module 'supercheckout' for PrestaShop 1.7
* added configuration file ready to import in tagmanager.google.com
* fixed bug related to PayU payment module (Jakarta user-agent)
v1.19 - 12.08.2019
* fixed bugs in the traffic source tracking
v1.18 - 06.08.2019
* fixed tracking order steps in PrestaShop 1.7
v1.17 - 28.06.2019
* NEW! introduced integration with Google Reporting API.
From now the module will check that transactions were sent to and exists in the Google Analytics.
* fixed bug with currencies
* fixed bugs
v1.16 - 08.05.2019
* NEW! allow to configure transaction sources which should be ignored
* fixed bugs reported by users
v1.15 - 12.12.2018
* NEW! you can use CRON job to send transactions to GA
* NEW! the module allows to collect data by dataLayer from Google Tag Manager -
measuring product impressions, clicks, checkout steps, purchases and many more
v1.14 - 28.05.2018
* improved tracking of user activity using php measurement protocol
* improved sending of customer data with transaction to GA
* allow to anonymize customer ip address
* official js tracking code is now associated with data sending using measurement protocol
v1.13 - 23.02.2018
* added Google Tag Manager noscript tag (module reinstallation required)
v1.12 - 16.02.2018
* NEW! added data which will be sent to GA on the order page in the back-office
* fixed bug in sending order to GA while first status is add to order
v1.11 - 14.02.2018
* improved traffic sources
v1.10 - 31/01/2018
* adwords tracking improved
v1.9 - 24/01/2018
* improved module configuration
* improved searching of traffic sources
* since this version module is fully working with multistore mode
* NEW! added Google Tag Manager tracking code
v1.8 - 18/12/2017
* improved tracking
v1.7 - 07/12/2017 - Update your module configuration after update to this version
* NEW! added support for google optimize
* NEW! google analytics measurement protocol is used for page tracking (instead of analytics.js)
v1.6 - 16/11/2017
* improved connection with GA
v1.5 - 13/11/2017
* improved client tracking
v1.4 - 03/11/2017
* NEW! option in module configuration: Display tracking code in the store
* NEW! option in module configuration: Expiration of traffic sources
* improved getting of traffic sources
* big changes in traffic sources management
v1.3 - 27/10/2017
* fixed bug in creating new shopping carts
v1.2 - 20/09/2017
* fixed client id
* improved order sending to Google Analytics
v1.1 - 07/06/2017
* fixed many bugs reported by clients
v1.0 - 30/09/2016
* initial version
- Serwer Nginx lub Apache
- PHP > 7.1. Dla maksymalnej wydajność i bezpieczeństwa zalecamy PHP 7.3
- Roszerzenie ionCube
- MySQL >= 5
- Opcjonalne rozszerzenia optymalizujące wydajność: mcrypt, openssl, zip, curl, gd, pdo, varnishd, mod_pagespeed, memcached, apc
- Tylko moduł PShowImporter: wymagane rozszerzenie PHP libxml > 2.9.3
Więcej na ten wymagań oraz wynikających z nich korzyści przeczytasz w naszej bazie wiedzy.
Wraz z modułem otrzymujesz gwarancję w postaci 3-miesięcznego wsparcia technicznego, obejmującego pomoc naszych specjalistów na helpdesk.prestashow.pl HelpDesk oraz dostęp do aktualizacji modułu. Po wygaśnięciu wsparcia technicznego będziesz mógł nadal korzystać z modułów, jednak dostęp do wsparcia i aktualizacji nie będzie możliwy. W każdej chwili możesz odnowić wsparcie techniczne korzystając z dostępnych pakietów.
Korzyści z posiadania aktywnego wsparcia technicznego
Pomoc na helpdesk.prestashow.pl
- Możesz zadawać pytania i zgłaszać problemy, które zawsze rozwiążemy.
- Gwarancja poprawnego działania modułu w Twoim sklepie.
- Pomoc w instalacji i obsłudze modułów.
- 67% zgłoszeń na HelpDesk realizujemy poniżej 24h, pon-pt.
- Możliwość odpłatnej rozbudowy i dopasowania modułów do Twoich potrzeb.
- Na HelpDesk możesz zamówić dowolne prace programistyczne i optymalizacyjne dla Twojego sklepu i serwera.
- Dodatkowe prace wyceniamy z góry i wdrażamy w umówionym terminie.
Aktualizacje modułów
- Nowe funkcjonalności, poprawki i zabezpieczenia.
- Moduły poinformują Cię o dostępnych aktualizacjach i nowościach.
- Aktualizację modułu wykonasz 1 kliknięciem.
- Moduł przed aktualizacją wykona backup swoich plików. W razie problemów sprawnie przywrócisz poprzednią wersję i skorzystasz z pomocy HelpDesk
Baza wiedzy
W Bazie Wiedzy znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. W razie potrzeby dalszej pomocy załóż zgłoszenie na HelpDesk.
- Wszystkie moduły bez ograniczeń możesz przetestować w sklepie demo.prestashow.pl
- Każdy moduł działa i wygląda tak samo w każdej wersji PrestaShop, z którą współpracuje
- Sklep demo zostanie wygenerowany tylko dla Ciebie
- Wszystkie moduły znajdziesz w zakładce PrestaShow Modules w lewym menu sklepu demo
- Możesz zmienić język panelu admina na polski lub angielski
- Sklep demo zostanie automatycznie usunięty po 48 godzinach od ostatniej aktywności w nim
Przejdź do sklepu demo: demo.prestashow.pl
Login i hasło: demo@prestashow.pl
Po zalogowaniu możesz zmienić język panelu admina edytując konto (prawy górny róg)
Szczegółowe informacje nt. licencji znajdziesz na tej stronie. Poniżej znajdują się najważniejsze informacje dotyczące użytkowania naszych modułów i licencji:
- Moduł możesz użytkować bez ograniczeń czasowych w jednym sklepie: 1 moduł = 1 licencja = 1 domena.
- Przypisanie modułu do domeny wykonasz samodzielnie po zalogowaniu się do Twojego Konta w sklepie prestashow.pl
- Moduł możesz również użytkować w sklepie testowym: dev.domena.pl, test.domena.pl, beta.domena.pl.
- Zmiana domeny dla licencji jest możliwa. W tym celu prosimy o kontakt pod adresem kontakt@prestashow.pl
- Możesz modyfikować kod źródłowy modułów w plikach tpl i css. Modyfikacja silnika (core) modułu wiąże się z utratą gwarancji.
Każda osoba prowadząca sprzedaż internetową powinna skorzystać z możliwości jakie niesie ze sobą wykorzystanie Enhanced Ecommerce. Oferuje on udogodnienia pozwalające na lepszą analitykę i analizę zachowania klientów podczas poruszania się po sklepie internetowym. Ulepszony eCommerce pozwala również badać statystyki produktów oraz zamówień. ...
Liczy konwersję, z czym np. Premium Google Analytics nie dawał sobie rady.
Wdrożenie modułów oraz konfiguracji konta Google w 2 dni. Po tygodniu użytkowania zero uwag. Polecam moduły oraz usługi Prestashow.
Wszystko działa dla 12 sklepów w multistore. Wsparcie na bardzo wysokim poziomie. Polecam.
Szczerze jestem w lekkim szoku. Moduł po zainstalowaniu po prostu działa, wszystkie statystyki mamy w Analytics. POLECAM!!!
Przed tym modułem przeszedłem przez dwa inne rozwiązania z Addons... Moduł od PrestaShow bez komplikacji od pierwszej instalacji. Po 2 miesiącach użytkowania polecam - robi to co napisano w opisie. Wspierajmy polskie firmy inwestujące w technologię. U PrestaShow to widać :-)
Awesome
good module and fast support!
Polecają Was, Polecają ten moduł. Sprawdziliśmy i się nie zawiedliśmy :-)
Moduł sztos!!!!!!!!!
Od roku dostarczmy ten moduł naszym klientom - polecam z ręką na sercu. HelpDesk ma pojęcie o analityce i integracji, rozwiązują rodzące się problemy i potrzeby.
Marcin, tak. Moduł obsługuje kroki w zamówieniach krokowych oraz sekcje w zamówieniu OPC (one page checkout).
Czy ten moduł obsługuje kroki zakupowe?
Bardzo dobry moduł, nie gubi koszyków źródeł, rzetelne wsparcie ma helpdesku.
Moduł dobrze działa z dataLayer, co prawda podstawowe eventy, ale działa. Sporo pracy odchodzi :) Ale jaki sens ma cześć dla Google Analytics gdzie podajemy ID. Jeśli nie podam to transakcje nie są przesyłane, ale znów chce korzystać z GTM i podaje ID, tylko jak w obu miejscach mam podane ID to znów dochodzi do duplikacji ID Google Analytics. W efekcie czego na stronie mam dwa ID GA, czego nie powinno się robić, bo będzie dochodzić do fałszowania danych. Jakieś rozwiązanie?
Tomasz, za obsługę remarketingu dynamicznego od niedawna odpowiada kod GA oraz konfiguracja konta Analytcis: https://support.google.com/analytics/answer/2444872?hl=pl
Nasz moduł załatwia resztę :-).
Czy ten moduł posiada obsługę remarketingu dynamicznego?
Good module, simple configuration, conversion counting 100%. Prestashow you got my recommendation!
Bezkonkurencyjny.
PrestaShop 1.7 - tak, moduł posiada CRON, który bada na bieżąco zamówienia w sklepie. Do GA wysyła zamowienia stworzone w sklelie, w adminie i pochodzące z zewnetrzych integracji.
Czy jeśli do sklepu wpadają zamówienia składane telefonicznie i one wpadają przez integracje z Baselinkerem to czy ten moduł je wyśle do Analityksa?
Moduł nie ma równych. PrestaShow dało cynk, że pracuje nad feedem xml dla GMC. Po jego dodaniu mamy rewelacyjny polski moduł :-) CZEKAMY :-)
Moduł naprawdę precyzyjnie wskazuje źródła ruchu w sklepie. Pan Artur pomógł nam z konfiguracją EE po stronie Analyticsa. Można naprawdę dużo wyciągnąć dzieki temu modułowi. Szczerze polecam i pozdrawiam całą ekipę Prestashow :)
Good module. Conversion counting 100% - true. Working with tags and GTM - true.
Moduł bez dwóch zdan przekazuje 100% zakupów do google analitcys. Zródła też pojawiają się częściej niż none. Czekamy na enhanced ecommerce
Good module that count ALL transactions in Analitycs! Thanks!
Michał - w module mamy dwie metody śledzenia - PHP i JS.
Metoda JS wykorzystuje najnowszy kod od Google.
Witam,
czy jeśli chodzi o Google Analytics moduł korzysta z Global site tag (gtag.js), czy ze starego kodu?
Z modułu korzystamy w kilku sklepach naszych klientów. Dziękujemy za dodanie badania statusów poprzez CRON! Moduł wykonuje ogromną robotę Good job:)
Od 2 tygodni Google zliczyło wszystkie koszyki. Dane ze sklepu, w tym źródła wraz z AdWordsami zostały przekazane do GA jak należy. Szczerze polecamy
Zakupiłem moduł dla Prestashop 1.7 i moge z ręką na sercu polecić. Nie ma innego modułu na rynku, który jak ten działa w 100% i można liczyć na natychmiastowe wsparcie zespołu prestashow!
Polecam
Moduł nie odpuszcza każdego koszyka, można liczyć konwersje bez omyłki... W końcu. Warto go mieć w sklepie
Pierwszy moduł, z którym zliczanie konwersji jest bezbłędne. Moduł miał kilka wad, ale regularne aktualizacje łatają je jedna po drugiej.
I'm using this module for 3 days and all carts all properly send to Google! Better than others module! Great!