0
Wspaniale! (5/5)

Całkowita ocena została obliczona na podstawie  22 opinii zebranych za pośrednictwem serwisu Facebook w ciągu ostatnich 12 miesięcy

Przeczytaj wszystkie opinie

Promocje, które zaangażują klientów i zwiększą wartość koszyka w Twoim sklepie PrestaShop

  (0)

Up-selling i cross-selling – ich znaczenie dla Twojego sklepu internetowego

Up-selling i cross-selling  pozwalają na podniesienie wartości sprzedaży na bazie klientów już pozyskanych. Wartość tych technik polega na tym, że zasadniczo obniżają wskaźnik CAC (ang. Cusomer Acquisitin Cos – koszt pozyskania klienta) tym samym ograniczając wydatki związane z kosztami jednostkowej sprzedaży. Kalkulacja kosztów wskazuje, że proces sprzedaży klientowi nowemu jest o 5 do 25 razy droższy niż obecnemu (źródło)  Zatem wraz z wykorzystaniem  cross-sellingu i up-sellingu zasadniczo obniża się sumaryczną kwotę wydatków poniesionych na sprzedaż.

Czym charakteryzują się obie techniki? Cross-selling to model sprzedaży powiązanej, który zakłada, że jeśli klient kupił już określony Towar lub usługę w Twoim sklepie można mu zaproponować dodatkową, powiązaną ofertę – tzw. dobra komplementarne. Cross-selling pozwala na zwiększenie wartości koszyka zakupowego i jednocześnie nie niesie za sobą żadnych zagrożeń, ponieważ klient już zakupu dokonał.    

Up-selling to technika także dążąca do podwyższenia wartości koszyka zakupowego. W tym przypadku jednak sprzedawca proponuje klientowi, na podstawie weryfikacji jego potrzeb, ulepszoną wersję produktu. Warto jednak pamiętać, aby technikę up-sellingu rozpoczynać od wersji podstawowej produktu lub od wybranej na początku procesu zakupowego. Ta metoda wymaga lepszego poznania potrzeb klienta oraz wyczucia, czy jest on skłonny wydać więcej za towar, który będzie odpowiadał jego indywidualnym potrzebom. Ryzyko w tym wypadku odnosi się do tego, że zrezygnuje on z droższej wersji na rzecz podstawowej lub wybranej wcześniej.

Poznaj przykłady zastosowania cross-sellingu i up-sellingu

Z opisywanych technik sprzedaży coraz częściej korzystają sklepy internetowe oferujące zarówno towary, jak i usługi. Doskonałym przykładem jest internetowa strona restauracji KFC, gdzie cross-selling i up-selling stosowane są przy każdej transakcji zakupowej.

prestashop-upsell

Gdzie tu ukryto techniki cross-sellingu i up-sellingu? KFC już na początku składania zamówienia, oprócz wybranego hamburgera z serem proponuje dołożenie innego ulubionego produktu. Możesz wybrać pomiędzy dodatkowym kurczakiem, frytkami, surówką czy pepsi. W efekcie wartość koszyka zakupowego rośnie o co najmniej jedną pozycję zakupową. Efekt? Sprzedaż rośnie bez konieczności pozyskania nowego klienta.

prestashop-cross-sell

Równie przejrzyście wykorzystana jest technika up-sellingu. Zaproponowany zestaw możesz powiększyć i dostosować do swoich indywidualnych potrzeb. Technikę tę wykorzystuje także propozycja stworzenia własnego „kubełka”, w którym mogą się znaleźć indywidualnie dobrane towary.

Możliwości zastosowania cross-sellingu i up-sellingu jest nieograniczona ilość. W sklepie internetowym zalando chcesz kupić buty, do których otrzymujesz propozycję zakupu dopasowanej do nich odzieży. Z jednej strony to niewątpliwe ułatwienie dla klientów, którzy może będą zainteresowani wymianą garderoby lub dobrania odpowiedniej odzieży do wybranego modelu obuwia. Chcesz kupić szpilki? Od razu dostaniesz propozycję dopasowanej do nich spódnicy, sukienki, spodni itp.

prestashop-crossell-upsell

Up-selling w Zalando? Zamiast butów z ekologicznych materiałów dostaniesz propozycję innych modeli wykonanych ze skóry naturalnej i opatrzonych znaną marką.

W obu przypadkach ryzyko niepowodzenia procesu sprzedażowego jest niewielkie, a w przypadku cross-sellingu w zasadzie żadne. Wynika to z tego, że w tym przypadku klient może zdecydować się na dodatkowy produkt już po podjęciu decyzji zakupowej. W przypadku up-sellingu ryzyko polega tylko na tym, że podejmując decyzję zakupową musi zdecydować się na towar podstawowy lub premium.

Moduł cross- i up-selling na silniku PrestaShop

W sklepach internetowych opartych o silnik PrestaShop warto zaimplementować moduł upsell i cross-sell, który umożliwi tworzenie skutecznych promocji podnoszących wartość koszyka zakupowego. Szeroka elastyczność umożliwiająca kreowanie promocji w oparciu o promocyjne zestawy, gratisowe produkty czy rozszerzone gwarancje sprawia, że moduł znajdzie zastosowanie w każdym e-commerce. Zaletą oprogramowania jest tworzenie zautomatyzowanych procesów, dzięki czemu wzrost wartości zrealizowanych zakupów nie będzie pociągał za sobą proporcjonalnie większej ilości pracy poświęconej na obsługę promocji.

Stworzony przez naszych programistów moduł PrestaShop Upsell & Cross-sell gwarantuje możliwość nieskończenie wielu konfiguracji opartych na dowolnych zasadach dobierania, wyświetlania i przeceniania produktów. Obie techniki sprzedaży pozwalają przedstawić klientowi ofertę poszerzoną o produkty dostępne w atrakcyjnej cenie. Oprócz funkcjonalnego modułu gwarantujemy 3-miesięczne, bezpłatne wsparcie techniczne. Zachęcamy do zapoznania się z pełną funkcjonalnością modułu PrestaShop Upsell&Cross-sell.

Komentarze (0)
z 0

Brak komentarzy. Bądź pierwszy!

PShowBlog Komentarze wpisów

  • [15:50 15/04/2021]

    https://fedorovkarb.ru Extreme Power Belt - пояс для похудения и коррекции фигуры Единственный аксессуар, который может уменьшить размер талии на двенадцать сантиметров всего за две секунды. А если носить Xtreme Power Belt регулярно, то можно легко избаваться от лишнег жира на животе! https://fedorovkarb.ru https://torgovaya.xyz/dhgate.com Самый лучший магазин лучших товаров

  • [04:13 13/04/2021]

    https://fedorovkarb.ru Корсет Waist Trainer Инновационный корсет для коррекции фигуры. Изготовлен из уникального латексного материала, который эффективно воздействует на лишние жировые отложения и прочие недостатки фигуры в зоне его действия. https://fedorovkarb.ru