Up-selling i cross-selling pozwalają na podniesienie wartości sprzedaży na bazie pozyskanych klientów. Wykorzystanie tych technik znacząco obniża wskaźnik CAC (ang. Cusomer Acquisitin Cos – koszt pozyskania klienta) tym samym ograniczając wydatki związane z kosztami jednostkowej sprzedaży. Udowodniono, że sprzedaż produktu nowemu klientowi może być nawet do 25 (!) razy droższa niż obecnemu. Wykorzystanie cross-sellingu i up-sellingu pozwala obniżyć kwotę wydatków poniesionych na sprzedaż.
...Cross-sell i Upsell to dla klienta promocyjne produkty lub usługi, dostępne w niższej cenie lub jako dodatek do przeglądanego produktu.
Dzięki przemyślanemu wdrożeniu tych metod promocji w Twoim sklepie wielkość oraz wartość koszyka wrosną.
Cross-sell w PrestaShop
Cross-sell polega na proponowaniu produktów lub usług komplementarnych do przeglądanego produktu, np. często wybierany dodatek.
Cross-sell pozwala zwiększyć wartość koszyka zakupowego i jednocześnie nie niesie zagrożeń, ponieważ klient już dokonał wyboru podstawowego produktu.
Upsell w PrestaShop
To technika proponowania produktów i usług na podstawie weryfikacji potrzeb klienta. Upsell może to być ulepszona wersja produktu lub dodatkowe produkty i usługi zwiększające użyteczność oglądanego produktu.
Upsell wymaga poznania potrzeb klienta oraz wyczucia, czy jest on skłonny wydać więcej za towar, który w podstawowej wersji odpowiada jego potrzebom.
Moduł do tworzenia promocji
Moduł zaprojektowaliśmy w taki sposób, abyś mógł samodzielnie zarządzać w 1 module wieloma promocjami, które wyświetlisz w różnych miejscach sklepu.
Elastyczna konfiguracja
Dobieraj i łącz produkty lub kombinacje, modyfikuj ceny i miejsca wyświetlania - bez ograniczeń.
Możesz utworzyć UpSell w postaci powiązanego produktu. Powiązany produkt może być widoczny lub ukryty w Twoim sklepie - będzie się wyświetlał tylko jako promocyjny produkt przy powiązanych z nim produktach.
Produkt promocyjny może mieć kombinacje, dzięki czemu możesz proponować go w wybranej lub każdej dostępnej kombinacji.
Cena promocyjnych produktów i kombinacji może być wyliczana dynamicznie np. jako 20% ceny powiązanego produktu lub możesz podać ją indywidualnie.
Up-sell dodatkowych usług i produktów w koszyku
Utwórz produkty, takie jak: Dodatkowa gwarancja, Wniesienie mebli, Transport, itp. Dodatkowa gwarancja może posiadać kombinacje, np. 12 / 24 / 36 miesięcy.
Upsell na stronie produktu
Dodatkowa produkty, których ceny mogą być ustalone sztywno lub dynamicznie.
Promocja dla wartości koszyka
Ustaw sumaryczną wartość koszka, która zainicjuje promocję. Gdy warunek zostanie spełniony, klient będzie mógł kupić dodatkowe produkty w obniżonej cenie.
Zestawy produktów
Łącz produkty w pary, aby sprzedawać więcej.
Promocja dla ilości produktów w koszyku
Wskaż ilość produktów w koszyku, która zainicjuje promocję. Gdy warunek zostanie spełnione klient będzie mógł kupić dodatkowe produkty w obniżonej cenie.
Promocja dla konkretnych produktów
Wskaż produkt, dla którego chcesz zainicjować promocję. Gdy klient będzie na stronie produktu lub będzie miał produkt w koszyku, będzie mógł kupić dodatkowe produkty w obniżonej cenie.
Promocja dla kategorii i producentów
Wskaż kategorie lub producentów. Na stronie produktów prowadzony będzie Cross-sell i Up-sell z dodatkowymi produktami, które wskażesz w regule. Jeśli klient nie zdecyduje się na zakup z strony produktu, to promocja zostanie ponowiona w koszyku.
Promowanie z obsługą atrybutów i kombinacji
W trakcie tworzenia promocji możesz wskazać całe produkty lub konkretne kombinacje. Możesz utworzy produkt "Dodatkowa gwarancja" i skonfigurować w nim 3 kombinacje:
- Gwarancja podstawowa - 3 miesiące (bez zmiany ceny)
- Gwarancja rozszerzona - 6 miesięcy (+20%)
- Gwarancja Premium - 12 miesięcy (+35%)
Klient będzie mógł dobrać do produktu dodatkową usługę gwarancji, jako opcjonalne rozszerzenie produktu. Jeśli klient nie skorzysta na stronie produktu - promocja może zostać powtórzona w POP-UP po dodaniu do koszyka lub w koszyku.
Zarządzanie promocjami w module polega na łączeniu ze sobą produktów i tworzeniu unikalnych korzyści dla klienta, co w konsekwencji wygeneruje większą sprzedaż.
Nieograniczona ilość promocji
Modułem możesz obsługiwać wiele różnych promocji, które będą wyświetlane w różnych miejscach Twojego sklepu. Wyświetlenie promocji nastąpi, gdy spełnione zostaną wskazane przez Ciebie warunki, np.:
- Zawartość koszyka
- Ilość produktów w koszyku
- Wartość koszyka
- Dla konkretnego produktu
W kluczowych miejscach sklepu
Promocje będą wyświetlać się wtedy, kiedy zajdzie możliwość konwersji. Jeśli klient skorzysta z promocji np. na stronie produktu, to promocja nie zostanie powtórzona w innych częściach sklepu:
- Na stronie produktu
- W POP-UP - po dodaniu produktu do koszyka
- Przy produkcie w koszyku lub pod koszykiem
- W dowolny miejscu sklepu, np. na stronie głównej lub we wpisie blogowym
Inteligentne obniżanie ceny
Jeśli klient skorzysta z promocji, będzie mógł:
- Otrzymać dodatkowe produkty gratis lub w obniżonej cenie.
- Dostać rabat na całe lub częściowe zakupy.
- Dobrać dodatkowe produkty lub usługi w standardowej, obniżonej, inteligentnie przeliczonej cenie lub za darmo.
Przykładowe promocje:
- Pozostaw ceny oryginalne:
Łóżko 500 EUR + Materac 1000 EUR (produkty możesz w ten sposób sprzedawać tylko w komplecie) - Obniż cenę zestawu procentowo lub kwotowo:
Łóżko 500 EUR + Materac 800 EUR (-20%) - Ustal nowe ceny:
Łóżko 500 EUR + Materac 1 EUR - Cena promocyjnego produktu to % z ceny produktu podstawowego:
Łóżko 500 EUR + dodatkowa gwarancja w cenie 10% wartości produktu: 50 EUR
Jeśli po wdrożeniu modułu w Twoim sklepie będziesz potrzebować nowego rodzaju promocji - możesz wdrożyć nowe promocje samodzielnie lub zamówić wdrożenie przez nasz zespół na HelpDesk.
Za wygląd i działanie promocji odpowiadają plik .tpl i .css.
- Na stronie produktu
- W POP-UP po dodaniu do koszyka
- W koszyku
- W innych miejscach sklepu
Aby osiągnąć wysoką konwersję promocji wewnątrz sklepu możesz tworzyć promocje banerowe. Każdy baner, slider lub POP-UP promujący promocję Upsell i Cross-sell wdrożysz w swoim sklepie za pomocą modułu Banery i okienka POP-UP w PrestaShop.
Banery wyświetlane w sklepie umieść również w social mediach i reklamach display. i ciesz się konsekwentnym
Więcej nt. wymagań przeczytasz w bazie wiedzy
Minimalne wymagania dla wszystkich modułów:
- PHP 7.1 - 8.x
- Rozszerzenie serwera ionCube Loader
- Tylko PrestaShop Importer: PHP libxml w wersji > 2.9.3
- Tylko PrestaShop Facebook Integrator: PHP 7.2 lub wyższe
- Tylko PrestaShop VAT Walidator: PHP SOAP
- Z modułu możesz korzystać bez ograniczeń czasowych - licencja jest dożywotnia.
- Do modułu otrzymujesz 3-miesięczny dostęp do Wsparcia Premium.
- Wsparcie Premium daje Ci dostęp do HelpDesk i do aktualizacji modułów.
- Dostęp do Wsparcia Premium możesz włączyć w dowolnym momencie kupując dowolny z dostępnych pakietów
Aktualizacje modułów
90 dni
Moduły poinformują Cię o dostępnej aktualizacji bezpośrednio w Twoim sklepie. Zapoznaj się z changelog. Aktualizację modułu wykonasz wygodnie 1-kliknięciem.
Wsparcie HelpDesk
90 dni
HelpDesk to panel, na którym dostarczamy pomoc dla modułów. Na HelpDesk możesz zamawiać modyfikacje i indywidualne prace programistyczne.
Baza Wiedzy - FAQ
Darmowa
Baza wiedzy jest darmowa i dostępna dla wszystkich. Znajdziesz w niej dokumentacje modułów oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
- Pełna treść licencji
- Prezentacja Panelu Zarządzania Licencjami i Subskrypcjami
- Poniżej skrót najważniejszych informacji:
Licencja - domena główna i domeny dodatkowe
- Licencje modułu możesz przypisać do 1 sklepu = 1 domeny.
- Możesz dodać domenę dodatkową dla sklepu testowego.
- Moduł możesz używać bez ograniczeń czasowych.
- Zmiana domeny głównej jest możliwa - w tym celu skontaktuj się z nami.
Domeny Multistore
Obsługa nielimitowanej liczby domen w PrestaShop Multistore wymaga zakupienia obsługi multistore dla modułu.
Modyfikowanie kodu modułu
Kod modułu związany z integracją ze sklepem oraz z wyglądem (.tpl, .css, .js) ma otwarty kod źródłowy i możesz go dowolnie modyfikować. Kod źródłowy modułu (.php) szyfrowany jest ionCube.
- Moduł możesz przetestować w naszym sklepie demo.
- Link do demo znajdziesz w górnej sekcji strony.
- W razie problemów z działaniem demo skontaktuj się z nami
- w warunkach danej promocji (zakładka Conditions) jest na dole pole do podania jakie produkty muszą być w koszyku aby dana promocja była włączona, moja sugestia jest taka by było również analogiczne pole wyboru artykułów które nie mogą być w koszyku, np. jeśli w koszyku jest już "Kubek XYZ" to nie chcę go dodatkowo proponować na 1 zł.