PrestaShop & Google Analytics
Moduł zintegruje Twój sklep z narzędziami Google Analytics, Analytics 4.0, Ads, Optimize i Google Tag Manager. Wykorzystaj wszystkie możliwości Google Analytics w tym Ulepszony eCommerce (Enhanced eCommerce), aby korzystać z wszystkich statystyki ruchu i pochodzenia klientów oraz danych o produktach i zamówieniach w Twoim sklepie. Moduł precyzyjnie bada źródła wejść do sklepu dzięki czemu możesz wykorzystać również dynamiczny remarketing, aby Twoje reklamy były lepiej dopasowywane do odbiorcy.
Dla komunikacji pomiędzy Twoim sklepem, a narzędziami Google wykorzystaliśmy Google API. Gwarantuje to bezstratne połączenie, które możesz elastycznie skonfigurować.
Czy dasz radę samodzielnie skonfigurować PrestaShop i Analytics?
- Jeśli korzystasz już z Google Analytics - poznanie modułu i konfiguracja wszystkich opcji nie powinna zająć Ci więcej niż godzinę.
- Jeśli dopiero zaczynasz i nie posiadasz konta w Google - zachęcamy do spróbowania samodzielnie. W Internecie znajdziesz tutoriale, jak założyć konto w Google Gmail i Google Analytics. Konfigurując nasz moduł znajdziesz w nim dokładne opisy, podpowiedzi i filmy wideo dla każdej funkcji.
- Jeśli nie masz czasu - zamów moduł z usługą instalacji oraz konfiguracji konta Google. Usługa zostanie wdrożona w Twoim sklepie w ciągu 72h, pon - pt.
Precyzyjne źródła wejść
Moduł bada i zapisuje źródła wejścia na podstawie logów serwera. Śledzeniem ‘na żywo’ ruchu klientów zajmuje się skrypt Google Analytics. Jeśli serwer nie wskaże źródła ruchu - do Google Analytics przekazane będzie źródło wejścia określone przez Google API.
- Jeśli klient odwiedzi Twój sklep kilka razy - możesz określić, które źródło wejścia (pierwsze / ostatnie) zostanie wysłane do Google Analytics.
- Ustaw czas, po którym źródło wejścia wygaśnie - gdy klient odwiedzi Twój sklep po długiej nieobecności.
- Pomijaj dowolne źródła wejść - wymień źródła, które chcesz pominąć w statystykach, np. strony banków.
Gwarancja 100% konwersji
Moduł przekaże każde zamówienie z sklepu do Twojego konta Google Analytics wraz z informacjami o kliencie, źródle ruchu, produktach, cenach, podatkach oraz ścieżce dotarcia.
Wskaż statusy zamówień, dla których konwersja i informacje o zamówieniu będą wysyłane z PrestaShop do konta Google Analytics. Dzięki temu unikniesz wysyłki nieopłaconych zamówień.
Moduł wspiera wszystkie polskie i zagraniczne metody płatności dostępne na rynku, w tym przelew bankowy, czek, płatność przy odbiorze, PayPal, CashBill, Przelewy24, PayU, PayLane, Bluemedia, Tpay, Polskie ePłatności, DotPay, Klarna, płatności ratalne oraz wiele innych.
Wszystkie narzędzia Google w jednym module
Modułem zintegrujesz wszystkie dostępne narzędzia Google dla sklepów internetowych:
- Google Analytics
- Google Optimize
- Google Tag Manager
- Remarketing i Google Ads
- Ulepszonego Ecommerce oraz DataLayer
Google Analytics 4.0
Google Integrator współpracuje z GA 4.0. Wszystkie dane analityczne z Twojego sklepu PrestaShop zostaną poprawnie przekazane do Twojego konta z GA 4.0. Od chwili wprowadzenia GA 4.0 stało się ono domyślną wersją we wszystkich nowych usługach i to w tej wersji Google będzie wprowadzać przyszłe ulepszenia. Więcej informacji nt najnowszej wersji Analytics znajdziesz w dokumentacji Google.
Remarketing dynamiczny dla Google Ads
Wykorzystaj zebrane dane do przeprowadzenia precyzyjnego remarketingu reklam. Kieruj reklamy do osób, które odwiedziły Twój sklep lub strony konkretnych produktów. Wyświetlaj reklamy dostosowane do produktów z Twojego sklepu.
Ulepszony eCommerce Enhanced Ecommerce
Wykorzystaj najnowsze rozwiązania analityczne Google dla sklepów internetowych. Moduł obsługuje DataLayer i Enhanced Ecommerce, dzięki czemu będziesz mógł analizować:
- Zachowania zakupowe i ruch w sklepie
- Zachowanie na etapie realizacji i transakcji
- Zbadać efektywność oferty i skuteczność sprzedaży Twojego sklepu
UWAGA! DataLayer wymaga zaimplementowanego schema.org w szablonie sklepu, np. dla produktu https://schema.org/Product. Większość szablonów PrestaShop posiada to w standardzie.

Badanie ścieżek zakupowych na jednej stronie oraz w wielu krokach
Moduł wspiera i bada statystyki zamówienia ruchu dla zamówień One Page Checkout (OPC) oraz w wielu krokach. Wspierany jest również moduł "OPC Supercheckout". Dzięki temu dowiesz się, które elementy procesu zamówienia generują odrzucenia i spadek konwersji w Twoim sklepie.
Analityka starych zamówień w PrestaShop
Poza automatycznym wysłaniem informacji o ruchu i zamówieniach do Google Analytics moduł umożliwia masowe wysłanie istniejących już zamówień w sklepie do Twojego konta Google Analytics.
Analityka zamówień spoza PrestaShop
Jeśli zamówienia w Twoim sklepie generowane są przez inne źródła, np. integracja ERP, Baselinker, Allegro, itp - moduł wykryje je i prześle informacje o nich do Google.
Wsparcie dla zwrotów i wycofanie transakcji
Moduł umożliwia ręczne i automatyczne (również na podstawie dowolnego statusu zamówienia) usuwanie informacji o zamówieniach i konwersji z Google Analytics - np. w przypadku zwrotu lub anulowania sprzedaży.
Gwarancja wysłania danych do Google Analytics
Na liście zamówień moduł dodaje interaktywny guzik "Wysłano do Google Analytics", dzięki któremu masz potwierdzenie, czy informacje o zamówieniu trafiły już do Google Analytics. W szczegółach zamówienia znajdziesz listę ze źródłami wejść klienta, dzięki czemu sprawdzisz skąd pochodzą klienci, dokonujący zakupu w Twoim sklepie.
Inteligentne rozwiązania
Dzięki współpracy ze specjalistami z branży analityki i reklamy stale rozwijamy możliwości modułu o aktualne potrzebny rynku.
- Przesłanie informacji o konwersji dla starych zamówień (istniejących w sklepie) jest opcjonalne. Działa automatycznie na podstawie wybranych statusów zamówień oraz manualnie.
- Ochrona przed podwójnym wysłaniem transakcji. Moduł kontroluje przesłane zamówienia i nie dopuści do podwójnego zliczenia i przesłania tych informacji w statystykach Google Analytics.
- Moduł loguje wszystkie swoje działania do pliku log.txt, dzięki czemu możesz poznać szczegóły wszystkich interakcji, jakie zajdą pomiędzy Twoimi klientami, sklepem, modułem a kontem Google Analytics.
- Anonimizacja adresów IP w Analytics - wsparcie ustawy o ochronie danych osobowych (RODO).
Zamów konfigurację na 100%
Jeśli nie zajmujesz się analityką profesjonalnie, zacznij od poprawnego gromadzenie danych. Późniejsza ich analiza może okazać się niezbędna dla Ciebie lub podmiotów, z którymi nawiążesz współpracę związaną z reklamą lub SEO.
Wraz z modułem możesz zamówić instalację modułu (rozwiązanie problemów override, itp.) oraz konfigurację narzędzi Google.
Liczy konwersję, z czym np. Premium Google Analytics nie dawał sobie rady.
Wdrożenie modułów oraz konfiguracji konta Google w 2 dni. Po tygodniu użytkowania zero uwag. Polecam moduły oraz usługi Prestashow.
Wszystko działa dla 12 sklepów w multistore. Wsparcie na bardzo wysokim poziomie. Polecam.
Szczerze jestem w lekkim szoku. Moduł po zainstalowaniu po prostu działa, wszystkie statystyki mamy w Analytics. POLECAM!!!
Przed tym modułem przeszedłem przez dwa inne rozwiązania z Addons... Moduł od PrestaShow bez komplikacji od pierwszej instalacji. Po 2 miesiącach użytkowania polecam - robi to co napisano w opisie. Wspierajmy polskie firmy inwestujące w technologię. U PrestaShow to widać :-)
Awesome
good module and fast support!
Polecają Was, Polecają ten moduł. Sprawdziliśmy i się nie zawiedliśmy :-)
Moduł sztos!!!!!!!!!
Od roku dostarczmy ten moduł naszym klientom - polecam z ręką na sercu. HelpDesk ma pojęcie o analityce i integracji, rozwiązują rodzące się problemy i potrzeby.
Marcin, tak. Moduł obsługuje kroki w zamówieniach krokowych oraz sekcje w zamówieniu OPC (one page checkout).
Czy ten moduł obsługuje kroki zakupowe?
Bardzo dobry moduł, nie gubi koszyków źródeł, rzetelne wsparcie ma helpdesku.
Moduł dobrze działa z dataLayer, co prawda podstawowe eventy, ale działa. Sporo pracy odchodzi :) Ale jaki sens ma cześć dla Google Analytics gdzie podajemy ID. Jeśli nie podam to transakcje nie są przesyłane, ale znów chce korzystać z GTM i podaje ID, tylko jak w obu miejscach mam podane ID to znów dochodzi do duplikacji ID Google Analytics. W efekcie czego na stronie mam dwa ID GA, czego nie powinno się robić, bo będzie dochodzić do fałszowania danych. Jakieś rozwiązanie?
Tomasz, za obsługę remarketingu dynamicznego od niedawna odpowiada kod GA oraz konfiguracja konta Analytcis: https://support.google.com/analytics/answer/2444872?hl=pl
Nasz moduł załatwia resztę :-).
Czy ten moduł posiada obsługę remarketingu dynamicznego?
Good module, simple configuration, conversion counting 100%. Prestashow you got my recommendation!
Bezkonkurencyjny.
PrestaShop 1.7 - tak, moduł posiada CRON, który bada na bieżąco zamówienia w sklepie. Do GA wysyła zamowienia stworzone w sklelie, w adminie i pochodzące z zewnetrzych integracji.
Czy jeśli do sklepu wpadają zamówienia składane telefonicznie i one wpadają przez integracje z Baselinkerem to czy ten moduł je wyśle do Analityksa?
Moduł nie ma równych. PrestaShow dało cynk, że pracuje nad feedem xml dla GMC. Po jego dodaniu mamy rewelacyjny polski moduł :-) CZEKAMY :-)
Moduł naprawdę precyzyjnie wskazuje źródła ruchu w sklepie. Pan Artur pomógł nam z konfiguracją EE po stronie Analyticsa. Można naprawdę dużo wyciągnąć dzieki temu modułowi. Szczerze polecam i pozdrawiam całą ekipę Prestashow :)
Good module. Conversion counting 100% - true. Working with tags and GTM - true.
Moduł bez dwóch zdan przekazuje 100% zakupów do google analitcys. Zródła też pojawiają się częściej niż none. Czekamy na enhanced ecommerce
Good module that count ALL transactions in Analitycs! Thanks!
Michał - w module mamy dwie metody śledzenia - PHP i JS.
Metoda JS wykorzystuje najnowszy kod od Google.
Witam,
czy jeśli chodzi o Google Analytics moduł korzysta z Global site tag (gtag.js), czy ze starego kodu?
Z modułu korzystamy w kilku sklepach naszych klientów. Dziękujemy za dodanie badania statusów poprzez CRON! Moduł wykonuje ogromną robotę Good job:)
Od 2 tygodni Google zliczyło wszystkie koszyki. Dane ze sklepu, w tym źródła wraz z AdWordsami zostały przekazane do GA jak należy. Szczerze polecamy
Zakupiłem moduł dla Prestashop 1.7 i moge z ręką na sercu polecić. Nie ma innego modułu na rynku, który jak ten działa w 100% i można liczyć na natychmiastowe wsparcie zespołu prestashow!
Polecam
Moduł nie odpuszcza każdego koszyka, można liczyć konwersje bez omyłki... W końcu. Warto go mieć w sklepie
Pierwszy moduł, z którym zliczanie konwersji jest bezbłędne. Moduł miał kilka wad, ale regularne aktualizacje łatają je jedna po drugiej.
I'm using this module for 3 days and all carts all properly send to Google! Better than others module! Great!